کد خبر 58363
۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

پرشین خودرو: نروژ، کشوری کوچک و زیبا در شمال اروپا است که به تازگی خبر از اجرای طرح هایی به ارزش 25 میلیارد دلار در زمینه ساخت تونل های شناور به طور کامل مغروق در زیر آبدره SogneFjord، پهنه آبی که بیش از 4,000 فوت (1219 متر) عمق و 3,000 فوت (914 متر) پهنا دارد، داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این نخستین نمونه در نوع خود در جهان محسوب می شود و می تواند مدت زمان سفر درون کشوری را از 21 ساعت به کمتر از 11 ساعت کاهش دهد.

همانند بسیاری از آبدره های موجود در نروژ، Sognefjord که بزرگترین آبدره نروژ است چالشی برای سفر راحت در این کشور محسوب می شود. مردم در مناطق روستایی مجبور به استفاده از قایق و سفرهای چند ساعته برای دسترسی به سمت دیگر این آبدره هستند. در نتیجه، یک تونل شناور می تواند صرفه جویی قابل توجهی در زمان ایجاد کند.

در شرایطی که احداث تونل شناور مغروق پر هزینه‌تر از ساخت یک پل است، اما مزیت بزرگ آن تاثیرناپذیرتری بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی شدید است. همچنین تونل شناور موانع کمتری برای عبور و مرور کشتی ها ایجاد کرده و زیبایی طبیعی آبدره را نیز حفظ می کند.
 

به گفته آریانا مینورتی، مهندس ارشد در اداره جاده های عمومی نروژ، تجربه رانندگی در این تونل ها همانند عبور از تونل های دیگر خواهد بود و در زمان طوفان نیز این گونه نخواهد بود که همانند یک قایق لاستیکی به این طرف و آن طرف بروند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: مشرق

 

کد خبر 58363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha