کد خبر 58372
۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
اقدام آمریکا برای ساخت ایستگاه شارژ

پرشین خودرو:دولت آمریکا یک مجموعه بی سابقه از اقدامات را برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از بلومبرگ، این اقدامات شامل اعطای یک وام ۴.۵میلیارد دلاری برای ایجاد یک شبکه سراسری از ایستگاه‌های شارژ در کل کشور و در مقیاس تجاری است.

این وام اساسا برای تامین بودجه انواع فناورریهای جدید و پروژه های نوآورانه است که به طور معمول با مشکل تامین بودجه در آمریکا مواجه هستند.

این طرح که در راستای تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی است، مستلزم همکاری بین سازمانهای فدرال و ایالتی، سازمانهای آب و برق و خودروسازان بزرگ و گروههای دیگر است.

این برنامه موسوم به چشم انداز ۲۰۲۰ برای توسعه شبکه ملی شارژ سریع تا سال ۲۰۲۰ ، با همکاری بین وزارت انرژی و حمل و نقل آمریکا صورت می پذیرد و امکان نوآوریهای بالقوه بلندمدت شامل شارژ سریع مستقیم تا ۳۵۰ کیلووات را دارد.

هر یک از این سیستم‌های ۳۵۰ کیلوواتی DC می تواند یک باتری با برد ۳۲۰ کیلومتر را در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ کند. برای پی بردن به پتانسیل این سیستم بد نیست بدانید که تسلا در حال حاضر ظرفیت توان برخی سوپرشارژرهای خود را به ۱۵۴ کیلووات افزایش داده که گفته می شود سریعترین سیستم موجود کنونی است.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 58372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha