کد خبر 58413
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
تهران میزبان ریزگردها می‌شود

پرشین خودرو: شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرد: امروز شانزدهمین روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در هوای پایتخت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، لیلا نظری، سخنگوی این شرکت گفت: اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت نشان می‌دهد شاخص هوای امروز (چهارشنبه 6مرداد) با عدد112، فراتر از حد استاندارد بوده و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه بوده است.

ایستگاه‌های شریف منطقه 2 با شاخص 155 و پارک رز منطقه 22 با شاخص 141 بیشترین انباشت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون را به خود اختصاص دادند که این نشان از ورود ریزگردها از غرب کشور دارد.

به گفته نظری از ابتدای تابستان تاکنون 30روز پاک و 7روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است که علت اصلی آلودگی هوا، انباشت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون بر اثر گرد و غبار است. همچنین در سال جاری 11روز هوا پاک، 103روز سالم و 16روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

بر اساس پیش‌بینی منابع هواشناسی، با پایداری رطوبت 60درصدی و سرعت پایین باد، آسمان پایتخت در روزهای پایانی هفته میزبان ریزگردها خواهد بود. بدین ترتیب بیماران قلبی تنفسی، کودکان، سالمندان و زنان باردار باید تا بهتر شدن هوا باید از ماندن طولانی مدت در هوای آلوده خودداری کنند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

کد خبر 58413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha