کد خبر 58442
۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
بازبینی در آمار فروش فیات‌کرایسلر

پرشین خودرو: فیات کرایسلر در مواجهه با تحقیقات فدرال درباره گزارشهای این شرکت از فروش در آمریکا اعلام کرد آمار فروش خودروهایش را بازبینی کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، واحد آمریکایی فیات کرایسلر اتوموبیل به مدت بیش از شش سال که از آوریل سال ۲۰۱۰ آغاز شده بود، فروش ماهانه خودرو بر مبنای سال به سال متوالی را جشن گرفته بود اما این شرکت پس از اینکه شیوه محاسبه آمار را مورد بازبینی قرار داد، اکنون می گوید رشد فروش ماهانه متوالی این شرکت سه سال پیش در سپتامبر سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

فروش ماهانه این شرکت بر مبنای سال به سال در اوت سال ۲۰۱۵ به میزان یک درصد و در ماه مه سال ۲۰۱۶ به میزان هفت درصد کاهش داشت.

فیات کرایسلر در بیانیه ای اعلام کرد بازبینی این شرکت از گزارش‌های فروش، یک شیوه گزارش‌دهی استاندارد را نشان نداده است. همچنین گزارش فروش در آمریکا متفاوت از سایر بازارهاست زیرا شرکتها از سیستمهای خود برای برآورد فروش استفاده می کنند.

فیات اعلام کرد از کل ۷.۷ میلیون دستگاه خودرویی که فروش آنها در فاصله ژانویه سال ۲۰۱۱ تا ژوئن سال ۲۰۱۶ گزارش شد، تنها ۴۵۰۰ مورد فروش بالاتر از گزارش واقعی بوده است.

این شرکت اعلام کرده خودروهایی که از سوی نمایندگیها فروش رفته گزارش می شوند اما دوباره به موجودی انبار برگردانده می شوند را مورد توجه قرار می دهد و شیوه جدید محاسبه فروش که از سوی این شرکت استفاده خواهد شد شمار دقیق‌تری از خودروهای به فروش رفته را برآورد می کند.

فیات کرایسلر هفته گذشته متعهد شد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار و وزارت دادگستری که در حال تحقیقات درباره نقض قوانین بورس از سوی این خودروساز بودند، همکاری کند.

این خودروساز تاکید کرده آمار فروش قبلی که بالاتر از فروش واقعی اعلام شده اند در درآمد گزارش شده در اظهارنامه‌های مالی این شرکت تاثیر نداشته اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک واسطه فروش فیات کرایسلر در ماه ژانویه از این خودروساز شکایت کرد و مدعی شد این شرکت به واسطه‌های فروش پیشنهادهای مالی می دهد تا فروش بالاتری گزارش کنند اما فیات کرایسلر قویا این اتهامات را رد کرده بود.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
















منبع: ایسنا

کد خبر 58442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha