آقای مدیر عامل، اگر پراید و پژو 405 نخریم؛ پس چی بخریم؟

پرشین خودرو: تیتر بسیار گویا بود «مردم پژو405 و پراید نخرند»! حال سوال این است که اگر پراید و پژو 405 نخریم، با مبلغی بین 20 تا 30 میلیون تومان کدام برند و مدل داخلی و یا وارداتی را می توان خرید؟ بی ام و، بنز، پژو 206، پورشه و یا DS؟

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در یک گفت وگوی کوتاه مدیرعامل محترم انجمن حمایت از مصرف کنندگان که هیچ ربطی هم به انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد، اعلام کرده است که چون وزارت صنایع به یکی از هزاران آیین نامه خود در مورد خودرو عمل نکرده و خودروسازان هم خود زیر بار این تغییر نمی روند؛ خود مردم دست به کار شده و دیگر این 2 خودرو را نخرند!

 


مسیح انصاری از پایین بودن کیفیت این دو خودرو و قدیمی بودن تکنولوژی آن در مقابل خودروهای روز جهان( احتمالا بنز و پورشه) سخن گفته اند و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا به مسوولیت خود عمل کرده و جلوی تولید این 2 خودرو را بگیرد.

 

اما برای آگاهی جناب انصاری باید عرض کنم که از محصولات فعلی تولید شده در دو شرکت خودروسازی داخلی تنها این دو محصولی که مد نظر ایشان هستند بر اساس قانون نباید از رده خارج شوند بلکه برخی دیگر از خودروها نیز بر اساس آیین نامه مورد بحث، باید از رده خارج شده و خط تولیدشان تغییر کند؛ به نظر شما با شرایط فعلی و رکود بازار و همچنین نقدینگی کمی که در دست مردم است آیا چنین اتفاقی امکان دارد؟

 

آیا می شود به خانواده ای که تمام داراییش تنها 10 میلیون تومان است و با یک وام خودرو، می خواهد خودش و خانواده آرزومند خود را خودروسوار کند، بگوییم چون پراید قدیمی است چون به زعم شما کیفیت ندارد و هزاران دلیل دیگر، شما ماشین نخر تا ببینیم چه می شود!

 

مطمئن باشید که همه ما دوست داریم بهترین خودروهای روز جهان را سوار شویم؛ اما پولش را نداریم! همه ما دوست داریم که بهترین و با کیفیت ترین خودرو در کشور تولید شود؛ اما دانشش را فعلا نداریم.

 

پس لطفا داغ دل ما را تازه نفرمایید.

 

آقای مدیرعامل این درخواست شما ما را به یاد کمپین نخریدن خودرو می اندازد که تنها با یک تسهیلات گران قیمت به باد رفت.

در آن کمپین هم دلیل دوستان همین کیفیت پایین و هزاران مشکلی بود که خودروهای داخلی ساز داشتند اما؛ آیا با نخریدن چندماهه مشکل حل شد؟

 

آیا در این سال ها سعی کردیم برای قشر کمتر برخوردار جامعه که آرزویشان در یک پراید خلاصه می شود؛ یک خودروی جایگزین معرفی کنیم؟

آیا در نمایشگاه های خودرو داخلی که اتفاقا آخرین آن در ماه گذشته در مشهد برگزار شد، خودرویی ارزان تر از 40 میلیون تومان رونمایی شد؟ حتی خودروهای چینی نیز قیمتی بالاتر از پراید و پژو 405 دارند.

 

وقتی به مشکل بر می خوریم دنبال رفع آن نیستیم بلکه صورت مسئله را پاک می کنیم و این تنها مربوط به خودرو نیست. سال هاست از مردم خرده می گیریم که چرا از خودروی شخصی استفاده می کنید مگر نمی دانید که آلودگی هوا وجود دارد و هزاران گله و شکایت از اینکه مردم ما فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در نزدشان غریب افتاده است.

 

اما هیچ وقت از خود نپرسیدیم که اگر با خودروی شخصی سفر نکنند با کدام وسیله نقلیه عمومی می توانند آرامش داشته و از مسافتی که طی می کنند راضی باشند؟ از اتوبوس که اگر حتی در میان شلوغی بسیار آن له نشوی از نبود تهویه مناسب و ترمزهای عجیب و قریب وسیله فوق کلافه شده و تازه وقتی از آن پیاده می شوی باید تمام محتویات جیب خود را چک کنی؟ یا نکند فکر می کنید مترو یک گزینه بدون نقص است؟

 

متاسفانه مترو نیز تمام مشکلات اتوبوس های شهری را دارد و تازه برخی مواقع در بین جمعیتی که مشتاقانه می خواهند سوار مترو شوند یا له می شوی و یا...!
بنابراین همانطور که مسوولان شهری و دولتی در این سال ها نتوانسته اند با پاک کردن صورت مسئله و همچنین تامین نکردن جایگزین مناسب، خودروهای شخصی را در پارکینگ خانه ها زمین گیر کنند، شما و وزارت صنایع نیز نمی توانید بدون داشتن برنامه و جایگزین از خودروسازی که تنها خودروی زیر 30 میلیونش پراید است یا تنها خودروی ارزانش پژو 405 است بخواهید نیمی از مشتریان خود را از دست بدهد.

 

اگر قرار است پلت فرم ها و مدل های قدیمی را مانند پیکان موزه نشین کنیم اما با خصوصیات و قیمتی متناسب یک جایگزین معرفی نکنیم همانطور که برای پیکان نیز نکردیم! لطفا دست نگاه دارید و به جای تشویق مردم به نخریدن که باز با یک وام بیست و چند درصدی به خریدن تبدیل می شود؛ ابتدا جایگزین و برنامه معرفی کنید.

 

لطفا داغ دلمان را بدون ارائه درمان مناسب؛ تازه نکن آقای مدیر عامل!

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاسم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    4 0
    همین خودروهای بنجل را با قیمت بالا میفروشند و باز هم خجالت نمیکشند و دوباره قیمت آنرا بالا میبرند . کار به جائی رسیده که چینی ها هم برای عقب نماندن از قافله قیمت خودروهای بی کیفیت خود را بالا برده اند ! دیواری کوتاه تر از مصرف کننده پیدا نمی کنند . سزای گرانفروش نخریدن است .
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    آقای انصاری راست می گویند ماشین نخریم بهتره تا خودرو بی کیفیت بخریم آخرش چه تا کی باید خودرو انحصاری باشد تا کی باید کالای بی کیفیت چینی وارد شود چرا . تا وقتی که خودروسازان مسئول قیمت گذاری هستند و در سازمانهای قیمت گذاری و نظارت نفوذ دارند صنعت خودرو ما درست نمی شود
  • نرسی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    1 0
    شماهم بفرمائیدكجای دنیای خودروقابل قبول كمتراز١٢٠٠٠ دلاروجوددارد. (البته ازنظرایمنی). به خودتان رحم نمی كنیدبه بقیه انسانهارحم كنیدكه بابت یك ماشین سواری بچه ای رایتیم كنیدویا پدرماردی راداغدار. كدام عقل سلیمی اجازه می دهدكه تیغ برنده رابدون آموزش،حفاظت ودقت لازم زیرگلوی شهروندی دیگرقراردهید. كجای دنیابه شمااجازه می دهندكه بدون لاستیك مناسب حتی آن خودروراازدرخانه بیرون آورید!!! جان إنسان مهم تراست یاعشق ماشین سواری شما!
  • مشتری بی پناه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    ممنون وتشکر خوب کلیدی بود