کد خبر 59607
۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
بوگاتی «شیرون» هیبریدی می‌شود؟

پرشین خودرو: "ولفنگانگ دورهیمر"، رییس فعلی شرکت خودروسازی بوگاتی از احتمال تولید یک نسخه هیبریدی از بوگاتی شیرون خبر داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از ناب‌ترین خودروهای حال حاضر جهان یعنی بوگاتی شیرون، در دل خود پیشرانه‌ای 16 سیلندر 8 لیتری W شکل با چهار توربوشارژر قدرتمند دارد که با تفاوتی 95 درصدی نسبت به بوگاتی ویرون، می‌تواند قدرتی 1500 اسب بخاری تولید کند، ولی گویا این مقدار قدرت تولیدی برای طمع ورزی‌های بوگاتی کافی نیست، به همین دلیل "ولفنگانگ دورهیمر"، رییس فعلی شرکت خودروسازی بوگاتی از احتمال تولید یک نسخه هیبریدی از بوگاتی شیرون خبر داده است.


در این خصوص برخی‌ها فکر می‌کنند کمپانی خودروسازی بوگاتی برای تقویت اقتصاد سوخت بوگاتی شیرون پا به مسیر هیبریدی‌ها خواهد گذاشت، اما در حقیقت هیبریدی کردن موتور W16 بوگاتی شیرون، تنها یک روش برای افزایش بیش از پیش قدرت خروجی موتور است تا ابراتومبیل بوگاتی همچنان یکه تازی کند.


البته در کنار بکارگیری موتور الکتریکی برای افزایش قدرت تولیدی موتور، یکسری مشکلات هم وجود دارد که یکی از آن‌ها محدودیت فضا برای نصب موتور الکتریکی است، زیرا در بوگاتی شیرون بر روی کوچک‌ترین نقاط هم کار شده تا اضافاتی وجود نداشته باشد.


مورد دیگر هم که می‌تواند در سرعت‌های بالا برای بوگاتی شیرون در صورتی هیبریدی شدن مشکل ساز شود، حداکثر وزن خودروست که در حال حاضر 1995 کیلوگرم است و پس از نصب موتور الکتریکی و باطری‌های تامین کننده انرژی، قطعا وزن کلی خودرو حداقل به چیزی معادل 2200 کیلوگرم می‌رسد.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








 

کد خبر 59607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha