تولید «ب.ام.و» Z4 از سال جاری متوقف می‌شود

پرشین خودرو: اگر اشتباه نکرده باشیم، برای اولین بار در سال 2008 یا 2009 میلادی بود که شرکت خودروسازی بی ام و از نسل اول Z4 رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو در اوایل توانست توجه بسیاری از مشتریان و مجلات خودرویی را به خود جلب کند و بر پایه همین جلب توجه، تداوم تولید خود را تا نسل سوم ادامه دهد، ولی در این دو سه سال اخیر شاهد افت بسیار شدید فروش این خودرو در سطح جهانی هستیم تا در نهایت با آمار فروش 115 هزار دستگاهی از نسل سوم BMW Z4، شاهد بازنشسته شدن آن در سال جاری باشیم.


باتوجه به تایید رسمی و گفته‌های کمپانی خودروسازی بی ام و، این خودرو در نسل سوم نتوانسته فروش خوبی را تجربه کند، به همین دلیل برای استفاده بهینه از خط تولید شرکت و همچنین افزودن تکنولوژی و خودروهای جدید به خط مونتاژ، مجبور به توقف تولید کامل برند Z4 در سال جاری هستیم، ولی توقف تولید این برند به هیچ وجه نگرانی نخواهد داشت، زیرا قرار است خودرویی رودستر دیگر با کد Z5 جایگزین این خودرو در چرخه تولید شود.


بی ام و Z5 نیز طبق ادعای رسانه‌های خودرویی و اشارات بسیار کوچک مسئولان کمپانی خودروسازی بی ام و، با همکاری تویوتا توسعه پیدا کرده است تا جایگزین Z4 با شکوفایی کامل در میدان رقابت حاضر شود.


عکس‌های جاسوسی اخیر هم نشان می‌دهند که شرکت خودروسازی بی ام و سخت در حال تلاش برای آماده سازی جایگزین نسل فعلی سری Z، یعنی بی ام و Z5 است و در این خصوص به جای استفاده از سقفی فلزی، میتوان سقفی پارچه‌ای ( با استناد به تصاویر جاسوسی ) را مشاهده کرد که موضوعی متفاوت از این مقاله دارد و نمی‌توان تصویری مستند از آن ارائه کرد.


اما تاثیرات مثبت آن را در کاهش وزن و همچنین اشغال فضای کمتر در کابین می توان تایید کرد.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha