تولید بیواتانول سوختی در کشور

پرشین خودرو: با ادامه عملیات اجرایی نخستین زیست پالایشگاه کشور با ظرفیت تولید روزانه 200 هزار لیتر بیواتانول سوختی ، ظرف 30 ماه آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهندس کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود بیواتانول اکتان افزای سازگار با محیط زیست بوده که در پالایشگاه با بنزین مخلوط شده و موجب افزایش عدد اکتان و نیز بهبود کیفیت سوخت و در نتیجه کاهش قابل توجه آلودگی هوا می شود.

بنا به گفته شیدانی ، به دلیل بکارگیری برج تقطیر و عملیات آبگیری مولکولارسیو از یک سو و استفاده محصول نهایی به عنوان سوخت، واحدهای تولید بیواتانول در دنیا به زیست پالایشگاه (Bio-Refinery) مشهور هستند.

مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با بیان اینکه عملیات اجرایی زیست پالایشگاه کشور از اردیبهشت 1395 آغاز شده اظهار داشت طرح بیواتانول کرمانشاه 100% توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال اجرا می باشد.

این طرح جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود که موانع اجرایی شدن آن با تدبیر دکتر معظمی رئیس هیات عامل ایدرو مرتفع شده و در سال جاری که بنام سال اقدام و عمل نامگذاری شده وارد فاز اجرا و عملیاتی شده است. به گفته وی پیش بینی می شود ظرفیت تولید روزانه به 200 هزار لیتر بیواتانول برسد.

هزینه سرمایه گذاری این طرح مهم و ملی 200 میلیارد تومان بوده که تسهیلات بانکی آن نیز توسط بانک تجارت تصویب و تامین خواهد شد.

مهندس شیدانی همچنین اظهار داشت علاوه بر بیواتانول محصول دیگری که در دست اقدام است طرح کنجاله تخمیری است که به عنوان خوراک پرپروتئین دام و طیور استفاده می شود.

این طرح با توجه به شاخصهای مناسب اقتصادی و بازار خوب محصولات از یک سو و برنامه ریزی مناسب جهت تامین تکنولوژی و اجرا از سوی دیگر از جمله طرحهای شاخص ایدرو محسوب می شود.

بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده محصولات طرح ظرف 30 ماه آینده وارد مدار تولید خواهند شد.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.












 

کد خبر 59652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha