کد خبر 59655
۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
جوجه 1روزه دستاورد دولت در خوزستان!

پرشین خودرو: هفته دولت هرساله و در تمام دولت‌های هفته پرخرجی ازلحاظ تبلیغات برای کارهای صورت نگرفته است ، البته میزان هزینه‌ها به مناسبت هفته دولت علاوه بر اینکه در دولت‌های متفاوت نوسان دارد ممکن است در یک دولت نیز و در استان‌های متفاوت نیز میزان هزینه برای تبلیغات هفته دولت کم و یا زیاد باشد .

به گزارش «پرشین خودرو»، امسال استانداری خوزستان در هفته دولت اقدام به برپایی نمایشگاهی تحت عنوان دستاوردهای دولت کرده است ، نمایشگاهی مملو از " تقریباً هیچ " که در بخش‌های این نمایشگاه غرفه‌های دارای جوجه یک‌روزه و تخم‌مرغ به‌عنوان دستاورد دولت یازدهم نمایش داده‌شده است .

مرور عکس‌های این نمایشگاه در روز افتتاحیه و عکس‌های دیگر و بازدید میدانی تعدادی از خبرنگاران نشان می‌دهد استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار کم بوده است و حاضران در نمایشگاه فقط پیاده‌نظامان مدیران کل و استاندار بعلاوه تعدادی از کارمندان ادارات بوده‌اند که تحت عنوان اضافه‌کاری خود و خانواده‌شان جلوی هر غرفه می‌ایستند تا نشان دهند غرفه آن اداره کل با ازدحام جمعیتی روبروست .

باوجود پیشرفت خدمات اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برگزاری نمایشگاهی برای دستاوردهای دولتی با هزینه‌های هنگفت هیچ‌گونه ثمره‌ای نخواهد داشت . ضریب نفوذ اینترنت موبایل بالا در زندگی‌های امروزی فرصتی برای روابط عمومی‌ها شده تا از این ابزار بتوانند سلایق و ترجیحات مصرفی جامعه را به‌سوی خدمات و دستاوردهای خود سوق دهند.

به نظر می‌رسد، بازدهی بالا به همراه هزینه کم تبلیغات دیجیتال در موبایل این اطمینان خاطر را به مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها داده که به‌راحتی می‌توانند این ابزار را به همراه سایر ابزارهای دنیای دیجیتال جایگزین ابزارهای تبلیغاتی سنتی کنند.

اینکه برای چند تراکت و نصب بنر از خدمات دولتی که مردم احساس نمی‌کنند و تنها آمار من درآوردی مدیران است نمایشگاهی باآن‌همه هزینه دایر شود هیچ‌گونه خروجی مفیدی ندارد و تنها هزینه میلیاردی بر دوش بیت المال می‌گذارد . نکته قابل‌ذکر اینکه بعضی از ادارات دولتی جهت حضور در این نمایشگاه تا 10 میلیارد تومان هزینه بر دوش بیت‌المال گذاشته‌اند .

به‌طور مثال خروجی بنیاد نخبگان استان خوزستان در سال گذشته و سال‌های گذاشته چه بوده که غرفه‌ای برای خود دایر می‌کند و آمارهای من‌درآوردی را روی تراکت‌ها و پوستر و مجله‌های چاپ و تحویل مردمی می‌دهد که عدم کارایی این دستگاه را می‌بینند .

و یا اینکه دستگاهی مانند بهزیستی خوزستان با مدیر بازمانده از دولت قبل تاکنون چه دستاوردی داشته که هزینه میلیاردی که باید صرف نیازمندان بکند را هزینه غرفه و تبلیغات بی‌محتوا کرده است .

استاندار خوزستان به‌عنوان مدیر ارشد دستگاه برپاکننده این نمایشگاه لازم است پاسخ این سؤالات را اگر به مردم ندهد ، به خود بدهد تا دوره وی در استانداری خوزستان به یکی از دوره‌های پرخرج تبدیل نشود .

الف : استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌های دولتی برای برپایی این نمایشگاه چقدر هزینه کرده است ؟ ( لطفاً خواهش و تمناها و رفیق‌بازی‌ها و اخذ امتیازات و وجه از شهرداری اهواز نیز ذکر شود )

ب : ادارات کل هرکدام به تفکیک چه میزان برای غرفه و تبلیغات سنتی در این نمایشگاه هزینه کرده‌اند ؟

ج : سؤال مهم‌تر ، دستاوردهای دولت در این استان از سال گذشته تا به امروز چه بوده است ، آیا آتش‌سوزی پتروشیمی ، مدیران ناکارآمد و غیربومی که خود استاندار به آن واقف هستند نیز به‌عنوان دستاورد دولت جایی در این نمایشگاه دارد ؟ در بازدید از شهرهای استان عمق فاجعه را حتماً مشاهده کردید آیا این جاده و خیابان‌های فاقد کیفیت ، آب شرب گل‌آلود ، بیکاری جوانان ، مدیران نالایق نیز جایی برای نشان دادن به عموم دارد .

چرا به‌جای هزینه‌های میلیاردی برای نشان دادن جوجه زرد یک‌روزه و تخم‌مرغ ، از طرق دیگر و کم‌هزینه‌تر دستاوردهای دولت را برای عموم به معرض نمایش نداشتید .

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha