تقویت «ب.ام.و» 750i به دست تیونرهای آلمانی

پرشین خودرو: بی ام و 750i، تقریبا لوکس‌ترین محصول کمپانی خودروسازی بی.ام.و با قدرت 629 اسب بخاری به دستان تیونر آلمانی "نوئل موتورز" تقویت شد تا شتابی سریع‌تر از برادر قوی‌تر خود، یعنی بی.ام.و M760Li Xdrive داشته باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه‌ای برای یک خودرویی 1895 کیلوگرمی به نظر بد نمی‌رسد، در صورتی که پیش از این یک شتاب صفر تا صد 4.7 ثانیه‌ای را از مدل استاندارد این خودرو شاهد بودیم.


به طور دقیق‌تر، این باواریایی سدان لوکس در زیر کاپوت خود به یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر BiTurbo مجهز شده است که پیش از این در حالت استاندارد خود می‌توانست قدرتی 450 اسب بخاری و گشتاوری 650 نیوتن متری تولید کند، ولی حالا با تقویت برخی از قسمت‌های نرم افزاری و سخت افزاری موتور، شاهد بهبود و ارتقای قدرت موتور از 450 اسب به 629 اسب بخار قدرت مفید و همچنین افزایش گشتاور آن از 650 نیوتن متر، به 820 نیوتن متر هستیم تا در عمل شتاب آن 1.1 ثانیه بهبود پیدا کند.



برای داشتن چنین قدرت و گشتاوری هم توربوشارژرهای موتور تغییر پیدا کرده، ECU موتور بروزرسانی شده و اعداد مربوط به مقدار پاشش سوخت تغییر یافته، یک سیستم اگزوز سفارشی بر روی موتور نصب شده و در ادامه نیز قطعات موتور برای تحمل فشار ناشی از قدرت و گشتاور افزایش یافته، تقویت شده‌اند.



نه تنها این قدرت و گشتاور افزایش یافته منجر به کاهش زمان شتاب گیری به مقدار 1.1 ثانیه شده است، بلکه این خودرو موفق شده "یک دهم (0.1)" ثانیه هم سریع‌تر از برادر اسپرت خود، یعنی بی.ام.و M760Li از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در ادامه با حداکثر سرعتی 305 کیلومتر بر ساعتی به راه خود ادامه دهد.


البته اگر به دنبال چیزی خیلی سریع‌تر هستید، می‌توانید نگاهی هم به دستپخت اخیر آلپینا، یعنی B7 بزنید که می‌تواند به حداکثر سرعتی 330 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

کد خبر 59656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha