کد خبر 59762
۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
اینترنت 300مگابیتی موبایل در آمریکا

پرشین خودرو: اپراتور مخابراتی وریزون وایرلس در آمریکا از ارائه خدمات اینترنت بی سیم با سرعت بی سابقه 300 مگابیت در ثانیه خبر داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، البته رسیدن به چنین سرعتی با استفاده از هر نوع گوشی تلفن همراهی ممکن نیست و کاربران باید از گوشی های جدید و پیشرفته ای استفاده کنند.

وریزون می گوید برای ثبت این رکورد از فناوری تازه ای استفاده کرده که پهنای خطوط انتقال داده را افزایش می دهد. این فناوری که 3xCA نام دارد ترکیب و استفاده بهنیه از سه طیف فرکانسی را ممکن می کند. اما رقبای وریزون یعنی اسپرینت و AT&T تنها از توان تجمیع دو پهنای باند فرکانسی برخوردارند.

پیش از این شرکت بل نتورک در تورنتو هم توانسته بود به فناوری 3xCA دست یابد و آن را مورد استفاده قرار دهد. البته کارشناسان می گویند سرعت واقعی تبادل داده با استفاده از این فناوری از 200 مگابیت در ثانیه فراتر نمی رود. بدیهی است که کاربران چنین خدماتی می توانند در چند ثانیه فایل های حجیم چندرسانه ای را بارگذاری کنند.

Sprint و T-Mobile دو اپراتوری هستند که در تلاش برای ارتقای سرعت خدمات اینترنت موبایلی خود هستند. اسپرینت هم در حال استفاده آزمایشی از خدمات مذکور در شیکاگو است.

برای ارائه این خدمات از طیف های فرکانسی 700، 1700 و 1900 مگاهرتز استفاده می شود. آیفون 6 اس، Samsung's Galaxy S7، Note 5 و 7، S6 Edge+, و HTC 10 از جمله معدود گوشی های پشتیبانی کننده از چنین خدماتی هستند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

کد خبر 59762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha