کد خبر 59766
۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
پیروزی جی.ام در پرونده تصادف مرگبار

پرشین خودرو: خودروساز آمریکایی جنرال موتورز با حکم یک هیات منصفه تگزاسی که سوییچ احتراق معیوب این شرکت را عامل یک تصادف مرگبار در سال ۲۰۱۱ نشناخت، یک پیروزی حقوقی به دست آورد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، شاکی این پرونده مدعی بود سوییچ معیوب باعث شد وی کنترل خودرو را از دست داده و با خودروی دیگری برخورد کند که به مرگ راننده اش منجر شد.

جنرال موتورز در بیانیه ای اعلام کرد آنچه که در واقع اتفاق افتاده است رانندگی با سرعت بالا و توام با بی‌احتیاطی در یک جاده لغزنده بوده است و این شرکت از هیات منصفه خواست اظهارات زاک استیونز را بر مبنای حقایق ارزیابی کنند و آنها هم چنین کردند.

بزرگترین خودروساز آمریکا اقرار کرد سوییچ احتراقی که در ساخت مدلهای قدیمی استفاده شده، معیوب بوده و ممکن است از وضعیت روشن خارج شده و با غیرفعال شدن باعث خاموش شدن موتور و از کار افتادن فرمان، ترمز و ایربگهای خودرو شوند.

این شرکت در سال ۲۰۱۴ یک دهه پس از کشف مشکل ایمنی سوییچ احتراق، فراخوان ۲.۶ میلیون خودروی دارای سوییچ معیوب را آغاز کرد.

جنرال موتورز به قربانیان تصادفات مربوط به سوییچهای معیوب در صورتی که ادعایشان را به اثبات برسانند، خسارت می دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حکم اخیر دادگاه سومین پیروزی حقوقی جنرال موتورز در ارتباط با پرونده‌های شکایت سوییچهای معیوب از ابتدای سال جاری میلادی است. در شکایت اول راننده در ژانویه شکایتش را پس گرفت در حالیکه در شکایت دوم که در ماه مارس مورد رسیدگی قرار گرفت، هیات منصفه به نفع جنرال موتورز رای داد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 59766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha