کد خبر 60482
۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
افزایش ۲۰ درصدی ترافیک بزرگراهی

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرتهران گفت: با بازسازی اتوبوس های فرسوده و ورود اتوبوس های نو به ناوگان امیدواریم با کاهش انتظار مسافران روبرو شویم.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیمان سنندجی در جلسه ستاد مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت‌: ورود اتوبوس های جدید و بازسازی اتوبوس‌های قدیمی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را برای استقبال از سال تحصیلی جدید افزایش داده و امیدواریم در زمان پیک مسافر با کاهش سرفاصله ها مواجه باشیم.

وی از استقرار اتوبوس ها در نزدیکی مدارس در هنگام تعطیلی مدارس خبر داد و گفت: بر اساس توافق انجام شده با مدیران مدارس، اتوبوس ها در نزدیک ترین ایستگاه مدرسه مستقر می شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به سرویس مدارس استثنایی گفت: ۵۵ مدرسه دولتی استثنایی شهر تهران توسط ۹۰ دستگاه ون پوشش داده شده و دانش‌آموزان استثنایی این مدارس به صورت رایگان جابه جا می‌شوند.

سنندجی در پاسخ به پرسشی در رابطه با کمبود اتوبوس در منطقه ۲۲ تهران، گفت: ظرف هفته‌ آینده خط اتوبوس آرژانتین - منطقه ۲۲، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همچنین دو خط دیگر برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌ایم که به صورت عادی به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

نوشین سرور نیز در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: در سومین روز از مهرماه که به نوعی اولین روز آغاز به کار برخی مدارس است، شاهد ایجاد ۱۵۹ کیلومتر ترافیک در معابر شهر تهران هستیم.

وی تصریح کرد: ترافیک ایجاد شده در نخستین روز بازگشایی مدارس نسبت به چهارم مهر (آغازسال تحصیلی) سال گذشته ۲۰درصد افزایش داشته است. به طوری که که در چهارم مهرماه سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر ترافیک را در ساعت ٨ صبح شاهد بودیم این درحالیست که امروز در ساعت ٧:۱۵ دقیقه صبح ۱۵۹ کیلومتر تراکم ترافیک را شاهد هستیم.

علی فغانی مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهر تهران نیز در جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای استقبال از مهر گفت: از اواسط مرداد ماه ۵۰۰ مدرسه در سطح شهر تهران شناسایی و ایمن سازی شد و نصب تجهیزات لازم در آنها با همکاری پلیس راهور انجام شد.

وی از استقرار ۶۰۰ پرسنل معاونت حمل و نقل و ترافیک در معابر پرتردد خبر داد و گفت: این افراد هرگونه انسداد و حوادث ترافیکی را از نزدیک گزارش کرده و به سرعت مشکلات موجود را برطرف می کنند.

فغانی از رشد ۲۰ درصدی ترافیک بزرگراهی شهر تهران در سومین روز مهر ماه خبر داد.

سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک پایتخت در اولین روز بازگشایی مدارس از والدین خواست که از سرویس مدارس برای اعزام فرزندان خود به مدارس استفاده کنند.

وی ادامه داد: در صورتیکه والدین با خودروی شخصی فرزندانشان را به مدرسه می‌برند توجه داشته باشند که خودروی خود را در معابر اطراف مدارس پارک کنند و از توقف در برابر مدرسه پرهیز کنند تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

در این جلسه ایلوش وزیری، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از تجهیز تمامی چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های شهر تهران به سیستم صوتی برای هدایت روشن دلان خبر داد.

وی با بیان این که شهر تهران از لحاظ زیرساخت تجهیزات هوشمند همچون شبکه فیبر نوری، کنترل بی آر تی و .... بسیار پیچیده است، گفت: در حال‌ حاضر ۲۲ اکیپ نگه داشت چراغ راهنمایی در ۲۲ منطقه شهر تهران مستقر شده است تا در زمان بروز اختلال بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کنند، همچنین اکیپ های دیگر نگه داشت وسایل کنترل هوشمند در کنار پلیس راهور هدایت ترافیک را در دست دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که حدود ۱۰۰ تقاطع شهر تهران مجهز به سیستم صوت برای روشن دلان شده است تا با تغییر وضعیت چراغ راهنمایی از طریق صوت این افراد نابینا و کم بینا را در جریان قرار دهند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه تقاطع‌های شهر تهران به سیستم صوت مجهز شوند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha