نسخه جدید نرم‌افزار "تام اسكادا"

پرشین خودرو: همزمان با بازدید سازمان پدافند غیرعامل از شركت تام، نسخه جدید "تام اسكادا" عرضه شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مسوولان این سازمان همچنین بازدیدی از این سیستم كه هم اكنون در سایت پرس جنوبی ایران‌خودرو مستقر است، داشتند و در جریان مدیریت اطلاعات این خط توسط نرم‌افزار اسكادای تام و آخرین تحولات كاركرد آن قرار گرفتند. همكاری با پدافند غیر عامل، موارد امنیتی چنین محصولی را با استاندارد‌های ملی پوشش می‌دهد.

حدود دو سال از نصب تام اسكادا در سالن پرس جنوبی ایران‌خودرو می‌گذرد كه با تكیه بر تكنولوژی ربات‌های جدید و این نرم افزار، طی این مدت بازده خط پرس به لحاظ كمی و كیفی به دلیل وجود ابزار مانیتورینگ، ثبت دقیق پارامترها همچنین امكان گزارش‌گیری كامل از خطاهای سیستم بدون نقص بوده است و این موضوع امور نگهداری و تعمیرات در این خط را تسهیل كرده است.

دكتر باستانی مدیر پروژه تام اسكادا، گفت: در نسخه جدید، سعی شده از طریق بازخوردهای دریافتی از سایت ایران‌خودرو همچنین شبیه‌سازی‌هایی كه در تام انجام شده، برخی كاستی‌های نسخه قبلی مرتفع شده و در نتیجه نسخه DevII این نرم‌افزار علاوه بر امكاناتی جدید، اكنون دارای انعطاف‌پذیری، امنیت و پایداری بیشتری است.

وی افزود: این تفاوت ها هم در Front End Layer و هم در Engine سیستم اعمال شده است كه جزئیات آن از طریق updates.TAMscada.ir در دسترس است.

وی خاطر نشان كرد: نرم‌افزار صنعتی "تام اسكادا" در واقع محصولی برآمده از اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است كه جزو تولیدات كاملا ملی و با فن‌آوری روز محسوب می‌شود كه با توجه به امكانات و مزایای آن، قابلیت صادرات را نیز دارد.

لازم به ذكر است، این نرم‌افزار جامع كه طراحی و اجرای آن از سوی مهندسان تام طی سال‌های اخیر به انجام رسیده است، دارای قابلیت جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات بر مبنای رایانش ابری(Cloud Computing) ، توسعه یافته است و به راحتی می‌تواند یك پلنت تولیدی را از راه دور و به صورت كاملا بهره‌ور مدیریت كند. در راستای ارائه ‌خدمات متناسب با نیاز مشتریان جدید، این نرم‌افزار همواره در حال تكمیل و به روز شدن است.

توان مهندسی و قابلیت‌های "تام اسكادا" نه فقط در یك صنعت بلكه در صنایع مادر از جمله صنعت نفت، فولاد و معدنی، ریلی، نیروگاهی و همچنین صنعت خودرو، به صورت كاملا كاربردی قابل استفاده است و از این حیث می‌توان از آن به عنوان یك محصول ملی استراتژیك یاد كرد.

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha