ون الکتریکی «فولکس واگن» راهکاری برای بحران سوخت های فسیلی

پرشین خودرو: امروزه مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح می‌شود، بحران سوخت‌های فسیلی‌ است که صنعت‌های مختلف را با خود رشد داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اما در کنار رشد صنعت، واکنش‌های شیمیایی و پسماندهای آن روز به روز باعث آلودگی بیشتر و نابودی تدریجی محیط زیست می‌شود و زمانی هم که به پایان برسد، به دلیل تجدید ناپذیر بودنشان صنعت‌های وابسته را با خود به خاموشی فرو می‌برند.


صنعت خودروسازی هم یکی از صنایع وابسته به سوخت‌های فسیلی است که در صورت اتمام ذخایر نفتی و گازی، دیگر محصولاتشان قابل استفاده نخواهند بود، به همین دلیل در این چند سال اخیر صنعت خودروسازی جهان به فکر جایگزینی مقرون به صرفه با سوخت‌های تجدید پذیر افتاده است که بهترین آن "ماشین های الکتریکی" از آب درآمده‌اند.


این مقدمه چینی برای این بود که در نهایت به محصول جدید فولکس واگن بپردازیم. برای رقابت با مرسدس بنز که البته کانسپتی کاملا متفاوت دارد، کمپانی خودروسازی فولکس واگن جدیدا از یک ون کانسپت تمام الکتریکی با نام "e-Crafter" رونمایی کرده است، اما برخلاف مرسدس بنز یک طراحی و سیستم ساده‌تر داشته و آن را به مرحله تولید نزدیک‌تر کرده است.


این ماشین که قرار است در نمایشگاه اتومبیل‌های تجاری هانوفر آلمان رونمایی شود، تنها به یک موتور الکتریکی و مجموعه باتری‌های 43 کیلووات ساعتی در زیر کابین بار مجهز شده که می‌تواند حداکثر 134 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند.


در مقایسه با سایر اتومبیل‌های الکتریکی همچون تسلا مدل S و یا شورلت بولت، باتری‌های این ون الکتریکی اندکی ضعیف به نظر می‌رسد، اما فولکس واگن با همین باتری‌های نه چندان قدرتمند وعده مسافتی 208 کیلومتری را تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داده است.


البته فولکس واگن احتمال استفاده از باتری‌های قوی‌تر (با برد 400 کیلومتری) را هم داده است که امکان استفاده از آنان در طرح‌های نهایی مشخص می‌شود.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 60498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha