کد خبر 60499
۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
فیس لیفت «فراری» FF معرفی شد

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، بهمن ماه سال گذشته، شرکت خودروسازی فراری در نمایشگاه بین المللی ژنو 2016 خودروی جدید تحت عنوان GTC4Lusso رونمایی کرد که از لحاظ طراحی جلو شباهتی زیاد به فراری F12 برلینتا دارد، حال با اضافه کردن حرف "T" به انتهای نام GTC4Lusso، بار دیگر این محصول از سوی فراری رونمایی شده است، ولی با یکسری تغییرات باطنی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


فراری GTC4 لوسو (GTC4 Lusso)، جایگزینی برای فراری مارانلو خواهد بود که در حقیقت نقش یک فیس لیفت را برای فراری FF بازی می‌کند که در طراحی ظاهری خود تکامل پیدا کرده و تغییراتی را در بخش‌های مختلف همچون سپر جلو و ورودی‌های هوای روی آن، دریچه‌های هوای عقب و همچنین دوبرابر شدن قاب چراغ‌های خود تجربه کرده است که در این میان بدنه هم تغییراتی را شامل شده و حالا براساس ادعاهای فراری، کارایی آیرودینامیکی بالاتری متناسب با خودروهای سوپر اسپرت دارد. البته این تغییرات میان دو مدل استاندارد و T وجود ندارد.


بر روی مدل استاندارد فراری GTC4Lusso از یک پیشرانه 6.2 لیتری دوازده سیلندر 680 اسب بخاری استفاده می‌شود، ولی حالا برای فراری GTC4Lusso با پسوند "T" یک پیشرانه کوچک‌تر 8 سیلندر، اما مجهز به توربوشارژر در نظر گرفته شده که با داشتن حجم موتوری 3.9 لیتری، می‌تواند حداکثر قدرتی 610 اسب بخاری در دور 7500 و همچنین گشتاوری 760 نیوتن متری در دور موتور 3000 تولید کند.


این پیشرانه 3.9 لیتری دقیقا همان پیشرانه‌ایست که بر روی فراری 488 GTB مورد استفاده قرار گرفته و موفق به دریافت جایزه بهترین موتور 8 سیلندر شده است. حال این پیشرانه با انجام فعالیت در زیر کاپوت فراری GTC4Lusso T، موفق به ثبت حداقل شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعتی شده است که در مقایسه با پیشرانه 12 سیلندر مدل استاندارد حدود 0.1 ثانیه در شتاب گیری و در رسیدن به سقف سرعت حدود 15 کیلومتر بر ساعت کندتر عمل کرده است.


حداکثر وزن خودرو هم 1740 کیلوگرم عنوان شده که به خاطر استفاده از موتوری کوچک‌تر توربوشارژر، باعث وزن خودرو جدود 50 کیلوگرم کمتر شود که توزیع وزن را در مدل جدید به 46 درصد در جلو و 54 درصد در عقب رسانده است، در حالی که مدل 12 سیلندر با داشتن پیشرانه‌ای سنگین‌تر، توزیع وزن 47 درصدی در جلو و 53 درصدی در عقب دارد.








 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha