کد خبر 60517
۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کاج درختی با انرژی منفی زیاد

پرشین خودرو: هیچ‌گاه گیاهی زیر درخت کاج رُشد نمی‌کند چرا که به گفته محققیق این درخت، باران‌های اسیدی دارد، چوب درخت کاج به دلیل شیره‌دار بودن در صنعت هم کاربرد زیادی ندارد؛ درختانی داریم که به مراتب کمتر از کاج، آب مصرف می‌کنند و در عین حال مثمر نیز هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، حجت‌الاسلام علی ارجمند عین‌الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه یکی از سیاست‌گذاریهای غلط در کشور ما، کاشت بی‌رویه درخت «کاج» بوده است، اظهار کرد: درخت کاج یکی از آفرینش‌های الهی بوده و ممکن است برای مناطقی توصیه شود و فوایدی نیز داشته باشد اما این درخت برای سرزمین ما توصیه نمی‌شود از نظر فرهنگی درخت کاج نماد آیین مسیحیان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی، درخت کاج مربوط به دین مسیحیت است و در جشن کریسمس که یکی از اعیاد مسیحیان است مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر می‌بینید بر روی پرچم لبنان نیز آرم درخت کاج دیده می‌شود دلیل آن این است که در لبنان تقسیم قدرت سه، دو و یک است؛ یعنی اینکه رئیس‌جمهور حتما باید مسیحی، نخست وزیر از اهل سنت و رئیس مجلس شیعه باشد؛ کسانی که آرم درخت کاج را روی پرچم کشور لبنان قرار داده‌اند تلویحا می خواستند اعلام کنند که لبنان یک کشور مسیحی است.

وی ادامه داد: بنابراین به لحاظ فرهنگی کاج به ما تعلقی ندارد؛ درختی که بیشتر با فرهنگ اسلام مطابقت دارد درخت زیتون است که به گفته قرآن «لاشرقی و لاغربی» است؛ این همان شعار نه شرقی و نه غربی است که قرآن در مورد درخت زیتون بیان داشته و مردم ایران در قبل و بعد از انقلاب تکرار می‌کردند از نظر پزشکی نیز فواید زیادی برای آن ذکر شده است.

حجت‌الاسلام ارجمند افزود: از نظر اکوسیستم نیز تا به حال مشاهده نشده که در جنگل درخت کاج، زنبور عسل نیز وجود داشته باشد یعنی زنبور عسل اطراف این درخت نمی‌چرخد و پرندگان نیز معمولا روی آن آشیانه نمی‌سازند.

کاج؛ درختی سرد همراه با انرژی منفی زیاد

این عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک کشور با بیان اینکه درخت کاج، درخت سردی است و انرژی منفی زیادی دارد، گفت: در برخی از کشورها مانند ژاپن، جنگل کاج وجود دارد و این جنگل‌ دومین جایی در دنیا است که بالاترین آمار خودکشی در آن ثبت شده است؛ مساحت جنگل کاج ژاپن 35 هکتار است که تابلوهایی به زبان‌های مختلف نوشته شده است با این مضمون که «اگر قصد خودکشی دارید دست نگهدارید، قبل از خودکشی با پلیس هماهنگ کنید و از ما مشاوره بگیرید»؛ بخشی از این خودکشی‌ها به ماهیت درختان کاج برمی‌گردد.

وی متذکر شد: بنا به این دلایل، هیچ‌گاه گیاهی زیر درخت کاج رُشد نمی‌کند چرا که به گفته محققیق این درخت، باران‌های اسیدی دارد.

حجت‌الاسلام ارجمند به سینا‌نیوز گفت: برخی مدیران تصور می‌کنند که سبز بودن چهار فصل درخت کاج، یک حُسن محسوب می‌شود اما به اعتقاد ما، گردش طبیعت و چهار فصل زیباست یعنی اینکه باید در بهار شکوفه، در تابستان میوه، در پاییز خزان و در زمستان به خواب رفتن درختان یک نمایشگاه زیبای الهی است؛ پس این گردش و تنوع رنگ زیبا است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: در برخی از کشورها از تنوع رنگ درختان در فصول مختلف برای تقویت صنعت گردشگری استفاده می‌کنند مثلا از زیبایی شکوفه‌های گیلاس برای جذب توریست استفاده می‌شود؛ بنابراین این که بگوییم درختی در چهار فصل سبز است قطعا از لحاظ زیبایی‌شناسی سخن سنجیده‌ای نیست؛ رنگ سبز درخت کاج، مانند بید مجنون و درختان میوه، سبز جذابی نیست.

پارک چیتگر تهران یکی از بی‌خاصیت‌ترین پارک‌های ایران

وی ادامه یادآور شد: پارک چیتگر تهران یکی از بی‌خاصیت‌ترین پارک‌های ایران است که کمتر خانواده‌ای حاضر به گردش و تفریح در آنجاست؛ به‌دلیل اینکه کسی برای درخت کاج زحمتی نمی‌کشد، این درختان هیچ تحرکی را هم ایجاد نمی‌کنند و جزو درختان غیرمثمر به شمار می‌آیند اما درختان میوه باعث تحرک و تلاش و پُرشدن اوقات فراغت و برطرف شدن برخی از نارسایی‌های بدن می‌شود.

درخت کاج نماد حضرت مسیح(ع) نیست

این عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک کشور با بیان اینکه چه شد در کشور ما درخت کاج کریسمس مُد شد و جای درختان میوه را گرفت،گفت: امروزه با اینکه درخت کاج به عنوان نماد مسیحیت مطرح است اما در واقع ربطی نیز به حضرت مسیح (ع) ندارد زیرا نماد حضرت مسیح (ع) هم خرماست و زمانی‌ که حضرت مریم (س) فرزند خود را به دنیا آوردند طبق فرموده قرآن، به وی گفته شد درخت نخل خشک شده را تکان بده تا خرمای تازه برایت بریزد یعنی درختی که در کنار حضرت مریم (س) بود، درخت خرما بود نه کاج.

وی تصریح کرد: حدود 200 سال است که آلمانی‌ها درخت کاج را نماد سَبکی در زندگی خود قرار دادند و مردم دنیا نیز از آن تبعیت کردند و در کشورهای اسلامی نیز توسعه پیدا کرد اما مدیران کشور اسلامی ایران نباید با ترویج درخت کاج به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اکوسیستم موافقت کنند.

چوب درخت کاج شیره‌دار است و در صنعت هم کاربرد ندارد

حجت‌الاسلام ارجمند با اشاره به اینکه چوب درخت کاج به دلیل شیره‌دار بودن، در صنعت هم کاربرد زیادی ندارد، گفت: این درخت یکی از آفریده‌های خداست و شکی در این نیست اما در جایی که این همه تنوع درختان مثمره وجود دارد آیا باید درخت کاج گزینه اول باشد؟! چرا شهرداری و منابع طبیعی اصرار به کاشت کاج دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر دلیل شهرداری برای کاشت درخت کاج، سرسبزی است که به بی‌خاصیت بودن رنگ سبز آن اشاره شد و اگر مصرف آب کمتر است که باید متذکر شوم درختانی داریم که به مراتب کمتر از کاج، آب مصرف می‌کنند و در عین حال مثمر نیز هستند مانند درخت زیتون که چهار فصل است و تمام اجزای آن قابل استفاده بوده و آب هم کم مصرف می‌کند.

وی با انتقاد از صرف هزینه‌های بیت‌المال توسط دولت برای کاشت درختی که هیچ اولیتی از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ندارد، مدیران را به نهضت احیای درختان میوه در پارکها، منابع طبیعی و همه مکانهای عام‌المنفعه دعوت کرد و گفت: مدیران توجه کنند که هیچ آیه و روایتی شما را به کاشت درختان غیرمثمره دعوت نکرده و هر چه فضیلت برای کاشت درخت عنوان شده منظور از آیات و روایات، درختان مثمره بوده است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha