کد خبر 60522
۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
روس ها به دنبال پهپادهای ایرانی

پرشین خودرو: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز روس ها به دنبال این هستند که پهبادهای با برد بلند تولید کنند که این دانش در اختیار یک یا دو کشور است که ایران هم دانش تولید این پهبادها را دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ایرنا نوشت: این مطلب را سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس در آیین رسمی آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه دفاع ملی عنوان کرد.
وی ادامه داد، امروز پهپادهایی با برد بلند مقری را در حد یک متر مربع مورد شناسایی و هدف قرار می دهند که دانش تولید آنها در اختیار یک یا دو کشور است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد، امروز روس ها هم به شدت به دنبال کمک ما برای دستیابی به فناوری تولید پهپادهای برد بلند ایرانی هستند.
سرلشکر باقری توضیح داد، البته فناوری تولید این نوع پهپاد را آمریکایی ها هم دارند و اسرییلی ها به واسطه آمریکایی ها هم از این فناوری برخوردار هستند.
سرلشکر باقری با بیان اینکه دوران دفاع مقدس در جامعه از جنبه حماسه آفرینی دیده می شود، گفت: این دوران سراسر حماسه و ایثار را هم می توان از جنبه علمی موجود در آن بررسی کرد.
وی توضیح داد، دوران هشت ساله دفاع مقدس از جنبه های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آیندگان بود که به این جنبه از دفاع مقدس هم باید توجه داشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد، بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و به مطالعه پرداختم به این نتیجه رسیدم که عمق علمی که در عملیات والفجر ٨ بدست آمد و حدود ١٥ گردان از آن رودخانه خروشان اروند عبور کردند تا کنون در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.
وی گفت: بسیاری از علوم از دل جنگ ها بیرون آمدند و تولید دانش می تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در میارزه با تروریست ها نیز رقابتی برای تولید دانش می تواند باشد.
سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز یکشنبه همزمان با پنجمین روز از سی و ششمین سالگرد هفته گرامیداشت دفاع مقدس آغاز شد.
این مراسم با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرماندهان و مدیران عالی رتبه کشوری و لشکری و دانشجویان جدید الورود برگزار شد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha