کد خبر 60531
۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
پرواز اولین هواپیمای ATR در مهرآباد

پرشین خودرو: انجام پروازهای آزمایشی هواپیمای توربوپراپ منطقه ای ATR-72 از روز گذشته در مهرآباد شروع شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR با این شرکت پیش قرارداد امضا کرده است و از روز گذشته پروازهای آزمایشی این هواپیما در فرودگاه مهرآباد برای تیم فنی و گروه پروازی ایران ایر در حال انجام است.

روز گذشته اولین پرواز آزمایشی این هواپیما انجام شد و گفته می‌شود امروز هم پرواز آزمایشی ATR در مهرآباد با هدف آشنایی گروه پروازی ایران ایر و تیم فنی این ایرلاین انجام می شود تا گروه پروازی و فنی ایران آمادگی ورود این هواپیماهای جدید به ناوگان کشور را داشته باشند.

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی – فرانسوی ATR زیر مجموعه شرکت ایرباس محسوب می‌شود و ایرلاین ایران ایر برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد از این شرکت پیش قرارداد امضا کرده است.

به گزارش ایلنا، اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره زمان تحویل این هواپیماها اعلام کرده است که ای تی آر و ایرباس شرایط یکسانی دارند و از آنجا که پنجاه درصد ATR متعلق به ایرباس است و پنجاه درصد آن متعلق به ایتالیایی‌هاست، بنا بر این هر تفاهمی با ایرباس به عمل آید همان تفاهم با ای‌تی‌آر نیز قابل اجراست. البته مذاکره با ای‌تی‌آر ساده‌تر است چرا که تنها یک انتخاب موتور دارد و سازندگان قطعات و تجهیزات آن محدودتر هستند ولی شرایط مالی آن کاملا مانند ایرباس است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha