کد خبر 60593
۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
سه‌شنبه‌های بدون خودرو در غرب

پرشین خودرو: شهردار منطقه 21 از برگزاری طرح دوچرخه سواری در سه شنبه هر هفته خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، جمال بافرانی شهردار با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی که کلانشهرها این روزها با آن روبرو هستند و هر ساله ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند، پر رنگ شدن بحران آلودگی هوای شهر است، گفت: بر همین اساس کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو فعالیت خود را در غربی‌ترین نقطه پایتخت در راستای کاهش آلودگی هوا و عدم استفاده از خودرو شخصی آغاز کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سه شنبه‌های بدون خودرو پویش کشوری است، تصریح کرد: اداره محیط زیست شهرداری با هدف جلب مشارکت شهروندان در حفظ و بهبود محیط زیست و پیوستن به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو اقدام به برگزاری همایش دوچرخه سواری کرده است.

بافرانی با اشاره به اینکه از طریق نصب بنر ، پلاکارد و حضور در بوستان‌ها درباره سه‌شنبه‌های بدون خودرو اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: اطلاع رسانی برگزاری طرح دوچرخه سواری در سرای محلات، خانه‌های فرهنگ و همچنین با نصب بنر در سطح پورتال‌های منطقه صورت گرفته است.

شهردار منطقه 21 با بیان اینکه این اقدامات در شرایطی انجام می‌شود که آلودگی هوا بیداد می‌کند و پایتخت ایران به‌ عنوان یکی از ٣٠ کلانشهر آلوده جهان شناخته شده ، تصریح کرد: ضرورت اجرای چنین طرحی با توجه به موقعیت منطقه 21 شهرداری ایجاب می کرد سه شنبه های بدون خودرو را تجربه کنیم که با استقبال خوب مردم مواجه شده وبه نظر می رسد به زودی به کمپین مردمی تبدیل شود.

بر اساس گزارش سایت تهران سما، گفتنی است سه شنبه‌های بدون خودرو هر هفته با برنامه ای تازه و متنوع از سوی شهرداری منطقه 21 در نواحی مختلف منطقه اجرا می‌شود.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha