کد خبر 60625
۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
خودکفایی کشور در تولید گازوئیل

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هم اکنون گازوئیل وارد کشور نمی شود از ظرفیت صادرات ۲۰ میلیون لیتر از این فرآورده نفتی خبر داد و گفت: اقتصاد درون زای برون گرا این است که ببینیم چگونه می توانیم نقش دریا را در صادرات افزایش دهیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس آخوندی در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی اظهار کرد: دریا فقط حمل ونقل بار نیست، دریا هم مسافر، هم تفریح هم بار است و هم این که ساحل آن بستری برای سکونت و فعالیت های اقتصادی است.

وی با بیان این که در دریا مسافر را از دست داده و توجه ای به آن نکرده ایم، تصریح کرد: مباحثب از جمله گردشگری، شهرسازی و مسئولیت های اجتماعی در دریا مغفول مانده است.

وی با بیان این که دریا تنها به بحث محدود بار و شیلات تبدیل شده است، افزود: این در حالی است که معلوم نیست از چند درصد ظرفیت های کشور در این دو حوزه نیز استفاده می کنیم.

وی حمل و نقل ترکیبی را عاملی برای تسریع در جابجایی ها از طریق ترکیب شقوق مختلف دانست و گفت: تا سه سال پیش 95 درصد بار دریا روی جاده و 5 درصد آن روی ریل می آمد، این در حالی است که با اقدامات انجام شده امروز تقریبا سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور به 17 درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که باید بنادر بزرگ ترکیبی چهار وجهی دریا، ریل، هوا و جاده را داشته باشیم، بیان کرد: باید بتوانیم تمام تولیدات کشور را از طریق دریا صادر کنیم، در حوزه گازوئیل با توجه به سیستم پیمایش صرفه جویی خوبی در این زمینه حاصل شد به طوریکه دیگر گازوئیل وارد نمی شود و امکان صادرات روزانه 20 میلیون تن از این فرآورده نفتی وجود دارد.

آخوندی با اشاره به این که دریا باید به این صادرات کمک کند، افزود: مفهوم اقتصاد درون زای برون گرا این است که ببینیم چگونه می توانیم نقش دریا را در صادرات افزایش دهیم.

وی همچنین با بیان این که بنادر کشور باید با بنادر جهان رقابت کنند، اظهار کرد: تمام بنگاه های مختلف مانند کشتیرانی، تعمیر و نگهداری، مدیریت بنادر و ... باید در سطح جهانی با رقیبان خود رقابت کنند.

وی با باین این که حمایت دولت در دریا با حمایت دولت در بقیه جاها متفاوت است و بنگاه های فعال در این بخش باید با بنگاه های جهانی رقابت کنند، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا بنگاه های مقتدری را خلق کنیم.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.















منبع: تسنیم

کد خبر 60625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha