کد خبر 60716
۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
درآمد دفاتر از خریدوفروش خودرو

پرشین خودرو: پس از چالش دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهور سر سند خودرو که البته به توافق این دو نهاد ختم شد، کانون سردفتران و دفتریاران درامد سال گذشته خود و دولت از نقل و انتقال خودروها را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خبرآنلاین؛ با وجود اینکه در دو سه هفته گذشته، چالشی میان دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهور ناجا به خاطر نقل و انتقال خودرو و سند رسمی بوجود آمده بود و بسیار سند زدن در دفتر ثبت را هزینه مضاعف به مردم می دانستند، اما رئیس كانون سردفتران و دفتریاران می گوید فقط ۲۸۰ میلیارد تومان از ۸۴۲ میلیارد، سهم آنها بوده است.

به گفته دشتی اردكانی، دفاتر اسناد رسمی در سال گذشته (۱۳۹۴) ۸۴۲ میلیارد تومان بابت مالیات نقل و انتقال و حق‌الثبت تنظیم اسناد قطعی و وكالت برای فروش انواع خودرو و وسایل نقلیه موتوری وصول و به حساب خزانه واریز كرده‌اند.

او گفت: از این مبلغ‌ ۲۸۰ میلیارد تومان آن بابت حق‌الثبت و ۵۶۱ میلیارد تومان بابت مالیات نقل و انتقال بوده است، به موجب ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و ماده ۱۰ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴، وصول مالیات و حقوق دولتی مذكور هنگام تنظیم اسناد قطعی و وكالت بابت فروش خودرو برعهده دفاتر اسنادرسمی محول شده است.

به گفته از ۲۸۰ میلیارد تومان حق‌الثبت نقل و انتقالات سال گذشته، ۱۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب جمعیت هلال احمر و ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری واریز می‌شود.

ادامه داد: این مبلغ واریز شده، بابت ۲ میلیون و ۵۸۵ هزار فقره سند قطعی خودرو و یك میلیون و ۴۶ هزار فقره وكالت برای فروش خودرو و وسایل نقلیه موتوری توسط ۷۰۹۸ دفتر اسناد رسمی در سراسر كشور وصول شده است.

درواقع سهم دفاتر اسناد رسمی از نقل و انتقال خودرو، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است.

اما در جدول‌های زیر هزینه نقل و انتقال برخی خودروها و همچنین سهم هر بخش از این هزینه را می بینید؛

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha