کد خبر 60773
۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
«کامارو» هایی که هیچ گاه به خیابان نرسید

پرشین خودرو: در این مطلب ۶ مدل شورلت کامارو را به شما معرفی می‌کنیم که هیچ‌گاه به صورت عمومی عرضه نشدند.

به گزارش «پرشین خودرو»،، زومیت نوشت: کامارو خودروی عضلانی و رقیب دیرینه موستانگ است که از نیم قرن پیش رقابت را با هم شروع کردند. بعد از ۵۰ سال تولید این مدل، یک سری طرح‌ از کامارو وجود دارد که به دلایلی هیچ‌گاه تولید نشدند. ما ۶ نمونه از اصلی‌ترین آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

فورد اولین بار کلاس ماسل کارها را بنیان گذاشت، و شورولت به تقلید از آن، ۲ سال بعد به تولید نمونه‌ی مشابه موستانگ، یعنی کامارو پرداخت. در ۴۵ سالی که هر دو در خط تولید کمپانی خود وجود داشتند، ۳۲ سال کامارو در تعقیب موستانگ بوده است.

 

۸.۹ میلیون دلار برای فورد و ۵ میلیون دلار برای شورولت، برتری در فروش را به خوبی نشان می‌دهد. ولی در این بین، یک سری طرح‌هایی از کامارو وجود داشتند که هیچ‌گاه تولید نشدند. ما ۶ نمونه از اصلی‌ترین آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

کامارو نومد (Nomad)

unseen camaro

 

مدتی شایعه شده بود که فورد به دنبال تولید یک نمونه واگن و پهن‌تر از موستانگ است. با شنیدن این خبر، شورولت به سرعت نمونه‌ای واگن از کامارو، که از ستون‌های D و C نومد ۵۵، قرض گرفته بود را آماده کرد.

کامارو XP-873 مینی

 

unseen camaro

 

ایده‌ی اصلی ساخت این کامارو، یک کاماروی کوچک و چابک بود که با فولکس واگن بیتل رقابت کند. این خودرو بیشتر زیرمجموعه کورویر (Corvair) بود تا کامارو. چون از موتور خنک شونده با آب، و سیستم موتور جلو دیفرانسیل عقب کورویر استفاده می‌کرد.

 

کاماروی نسل دوم شبه ایتالیایی

unseen camaro

 

این تصویر، یک عکس از طرح کامارو است که، در ۱۹ آگوست ۱۹۶۹ گرفته شده است. به نظر می‌رسد یک ایده برای باز طراحی نسل دوم کامارو باشد، که در آن خطوط پایین بدنه مخفی شده، و روی کاپوت حالتی شبیه به چراغ مخفی پدا کرده است. المان‌های پشتی خودرو، مثل پنجره‌ی کوچک عقب و حالت شیشه و بدنه، بیش از پیش آن را شبیه به شورولت مونزا کرده است.

 

unseen camaro

شورولت مونزا

monza

چراغ مخفی (hidden-headlamp)

hidden-headlamp

F-14 تام‌کت IROC-Z

unseen camaro

un seen camaro

در دهه ۵۰ میلادی، بسیاری از طراحی‌های خودروها از صنعت هواپیما الهام گرفت. ولی این خودرو به نام یکی از هواپیما‌های جنگی معروف نام‌گذاری شد. این خودرو بیشتر شبیه به هواپیمای تند و تیز تامکت است که باله‌ عقب مثلث شکل را ندارد. در کل به جز باله‌ی عقب، شباهت‌های بسیاری بین این نمونه با تامکت وجود دارد.

unseen camaro

unseen camaro

طرح مفهومی IROC-Z سال ۱۹۸۹ مرکز طراحی‌های مفهومی پیشرفته جنرال موتور

unseen camaro

unseen camaro

مرکز طراحی‌های مفهومی پیشرفته جنرال موتور که واقع در پارک نیوبری است، طرحی با المان‌های رادیکالی آماده کرده بود، تا مشتریان و خریداران را برای کامارو‌ی نسل ۴ بسیار مشتاق کند. در این خودرو برآمدگی پشتی کوچک‌تر، و دماغه نیز تیز تر شده است. در هر حال این طرح بسیار به شمایل یک محصول نهایی نزدیک است.

unseen camaro

unseen camaro

GMX282

unseen camaro

این نمونه‌ی اولیه از نسل ۵ کامارو، به نظر ترکیبی از اجزایی است که هر کدام را از کامارو‌های نسل قبل قرض گرفته و بر روی پلتفرم زتای (zeta) جنرال موتور که قرار بود تبدیل به پونتیاک GTO شود، سوار شده است. طراحی اصلی از کامارو ۶۹ الهام گرفته شده است. این خودرو در سال‌های پرفروش موستانگ آماده‌ی رقابت شده بود.

unseen camaro

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha