کد خبر 60831
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
ارتباط میگرن با کم‌کاری تیروئید

پرشین خودرو: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به میگرن و دیگر انواع سردردها بیشتر با احتمال ابتلا به بیماری کم‌کاری تیروئید مواجه هستند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، کم‌کاری تیروئید زمانی رخ می‌دهد که بدن میزان کافی از هورمون تیروئید را تولید نمی‌کند. این بیماری باعث می‌شود فرد دچار تغییرات و نوسانات خُلقی، افزایش وزن، ریزش مو، احساس خستگی، یبوست و دوره‌های نامنظم قاعدگی شود.

گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه سینسینتی آمریکا به مطالعه روی بیش از ۸۴۰۰ نفر پرداختند و این افراد برای مدت زمان ۲۰ سال تحت کنترل پزشکی قرار گرفتند. به گفته محققان افرادی که سابقه اختلال‌های سردردی داشتند ۲۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به کم‌کاری تیروئید بودند و در مبتلایان به میگرن احتمال بروز این بیماری ۴۱ درصد بیشتر بوده است.

یافته‌ها حاکی از آن است که مبتلایان به میگرن بیشتر به کم کاری تیروئید مبتلا می‌شوند هر چند در این بررسی تایید نشد که یکی از این بیماری‌ها عامل بروز دیگری است.

کم‌کاری تیروئید به ندرت زندگی فرد را به خطر می‌اندازد اما در صورتیکه بیمار تحت درمان قرار نگیرد کیفیت زندگی‌اش را از دست می‌دهد.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان آمریکایی در این بررسی به چگونگی ارتباط سردردها با کم کاری تیروئید اشاره نکرده‌اند.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha