کد خبر 60837
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
نمایش هیوندای مدل i20 WRC

پرشین خودرو: هیوندای در نمایشگاه خودروی پاریس از مدل i20 WRC مخصوص مسابقات رالی رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از زومیت، هیوندای در کنار خودروی هاچ بک اسپرت مفهومی RN30، مدل i20 WRC را که مخصوص مسابقات جهانی رالی طراحی شده است را در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت.

این خودروی مخصوص رالی بر اساس هاچ‌بک سه در i20 طراحی شده است و نخستین بار در مسابقات رالی مونت کارلو در سال آینده شرکت خواهد کرد و ادامه دهنده‌ی موفقیت‌های هیوندای در این زومینه خواهد بود. هیوندای که از سال ۲۰۱۴ وارد مسابقات رالی شده است در سال ۲۰۱۶ توانست به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کند. 

قوانین تنظیم شده برای سال ۲۰۱۷ به تیم‌ها آزادی عمل بیشتری در خصوص ایروداینامیک خودروها داده است و همچنین دست آن‌ها را برای افزایش قدرت تولیدی خودروها بازتر کرده است، در نتیجه خودروهای این مسابقات قدرتی بیش از ۳۸۰ اسب بخار دارند و از باله‌ی عقب بزرگتری نیز استفاده می‌کنند. مدلی که هیوندای در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته است یک نسخه‌ی اولیه است و در زمان شرکت در مسابقات تکامل بیشتری خواهد یافت. نسخه‌ی نهایی این خودرو در ماه دسامبر در معرض نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

 

هیوندای

 

میشل ناندان مدیر تیم هیوندای امیدوار است که این تغییرات جذابیت خودرو را بیش از پیش افزایش دهند. وی در این باره گفته است: "قوانین مسابقات رالی برای سال ۲۰۱۷ این اجازه را به تیم‌ها داده است تا از صفر شروع کرده و سطح مهندسی بالایی را در خودروها بکار ببرند. خودروهای سال ۲۰۱۷ از ماه آوریل در حال آزمایش و تست هستند و کارهای اولیه بر روی پیشرانه و سیستم انتقال قدرت تمرکز دارند. اخیرا ما سیستم تعلیق، دیفرانسل و ایروداینامیک این خودرو را نیز مورد بازنگری قرار داده ایم. در زمینه‌ی شاسی و پیشرانه نیز ارتقای کوچکی را در اواخر امسال خواهیم داد. ما امیدوار هستیم که نسخه‌ی نهایی خودروی ۲۰۱۷ خود را در اواخر امسال رونمایی کنیم."

هیوندای تاکنون با سه نسل مختلف i20 WRC در Tour de Course فرانسه شرکت کرده است. در این فصل رقابتی‌ترین فصل برای آن‌ها است و توانسته اند در  مسابقات آرژانتین و ساردینیا قهرمان شده و در مسابقات آلمان، لهستان، مونت کارلو و سوئد نیز در جایگاه پادیوم قرار گیرد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha