کد خبر 60841
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
رونمایی فراری دیفرانسیل عقب در پاریس

پرشین خودرو: فراری در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از مدل دیفرانسیل عقب هشت سیلندر GTC4 Lusso T رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، فراری GTC4 Lusso یک مدل کاملا ارتقا یافته از فراری FF است که نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. 

در آن زمان این خودرو به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلنتر وی شکل مشهور فراری که ۶.۳ لیتر حجم دارد مجهز بود. اما حالا فراری نسخه‌ی پایین‌تر این مدل را که از پیشرانه‌ی هشت سیلندر وی شکل برخوردار است معرفی کرده است.

 

فراری

 

این خودرو دیروز در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. نسخه‌ی هشت سیلندر GTC4 Lusso با نام GTC4 Lusso T شناخته می‌شود و حرف T در آخر نام این خودرو نمایانگر استفاده از پیشرانه‌ی توربوشارژر است. پیشرانه‌ی مورد استفاده در این خودرو نمونه‌ی تویین توربوی ۳.۹ لیتری هشت سیلندر است که پیش‌تر در مدل 488 GTB مورد استفاده قرار گرفته بود. قدرت خروجی این پیشرانه ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۷۶۰ نیوتون متر است.

 

فراری

 

GTC4 Lusso T از نظر قدرت پایین‌تر از مدل 488 GTB با ۶۶۰ اسب بخار قدرت قرار دارد اما گشتاور آن‌ها مشابه است. همچنین میزان اسب بخار تولیدی این خودرو در مقایسه با قدرت ۶۸۰ اسب بخاری مدل V12 کمتر است، هرچند گشتاور فوق‌العاده‌ی ۷۶۰ نیوتون متری مدل V8 در مقایسه با گشتاور ۶۹۶ نیوتون متری مدل V12 بهتر است. این افزایش گشتاور را باید مدیون استفاده از سیستم توربوشارژر در این خودرو بود.

 

فراری

 

فراری اقداماتی را انجام داده است تا برخی از صفات و خصوصیات خودروهای توربوشارژر همانند صدای اگزوز کم و تولید غیر خطی نیرو در این مدل وجود نداشته باشند. برای این کار فراری این خودرو را طوری تنظیم کرده است تا تولید نیرو در آن به صورت خطی و همگام با افزایش دور موتور انجام شود، برای محقق شدن چنین کاری فراری در هر دنده با تغییر دادن فشار تولیدی توربوها منحنی گشتاور را تغییر می‌دهد. نتیجه چنین کاری به گفته‌ی فراری، شتابگیری نرم و سریع خودرو است.

مدل T نیز همانند GTC Lusso عادی از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه استفاده می‌کند. این مدل فاقد سیستم چهارچرخ محرک است. استفاده از مجموعه‌ی انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ی کوچک‌تر سبب کاهش وزن این مدل شده است. این مدل همچنین به سیستم چهارچرخ فرمان گیر محهز است، این سیستم باعث پاسخگویی بهتر فرمان شده و پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا بهبود می‌بخشد. 

 

فراری

 

اطلاعات قیمتی این خودرو و این که آیا در ایالات متحده عرضه خواهد شد یا نه هنوز اعلام نشده است.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha