کد خبر 61744
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
جزئیات واردات خودروهای آمریکایی

پرشین خودرو: روز گذشته اعلام شد که علی‌رغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، خودروهای تولیدی در این کشور وارد ایران شده است که در حال حاضر جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از خودروهایی که با برندهای بی‌ام‌و، تویوتا، ولوو و هوندا وارد ایران شده‌اند، تولید آمریکا هستند.

در یکی از موارد واردات خودرو از آمریکا، شرکت فامیلی موتور که خودروهای ژاپنی هوندا را وارد می‌کند نسبت به واردات برخی مدل‌های هوندا اقدام کرده که نه در ژاپن بلکه در آمریکا تولید می‌شوند.

به عنوان مثال خودروی هوندا مدل CR-V در حالی از سوی این شرکت وارد ایران شده و تبلیغات وسیعی نیز برای فروش آن صورت می‌گیرد که نگاهی به اطلاعات درج شده روی این خودرو نشان می‌دهد محل تولید آن آمریکا بوده است.

حتی روی برچسب اطلاعات نصب شده روی این خودرو کلمه " MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده است و عنوان شرکت تولیدکننده این خودرو نیز HONDA OF AMERICA MFG.,INC (شرکت هوندای آمریکا) ذکر شده است.

براساس اطلاعات درج شده روی این خودروی هوندا، شرکت تولیدکننده آن در ایالت اوهایو آمریکا قرار دارد و محصولات آن در این ایالت تولید می‌شود. فروشندگان این خودرو در ایران نیز به متقاضیان اعلام می‌کنند این خودرو در آمریکا تولید و از این کشور به امارات حمل و از طریق امارات وارد ایران شده است.

واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران در حالی است که مقام معظم رهبری چندی پیش در بیانات صریحی خواستار عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا شده بودند. به دنبال این بیانات بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات خودروهای آمریکایی شورلت به ایران را باطل کرد.

در این شرایط مشخص نیست چگونه و با چه توجیهی این شرکت و دیگر شرکت‌های مربوطه اقدام به واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران کرده‌اند و چگونه وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات خودروهای تولیدی این کشور به ایران را صادر کرده است.

ایسنا برای پیگیری موضوع و کسب اطلاعات بیشتر به سراغ شرکت واردکننده خودروهای هوندا به ایران رفت، اما مسوولان این شرکت از پاسخ در این زمینه خودداری کردند. این در حالی است که روز گذشته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایسنا واردات خودروهای تولید شده در آمریکا به ایران را تایید کرد.

فرهاد احتشام‌زاد در این رابطه خاطرنشان کرد:" حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی تولید آمریکا وارد ایران شده که مربوط به برندهای بی‌ام‌و، تویوتا، ولوو و هوندا است که با کد آمریکا تولید شده‌اند؛ البته پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرده است". به گفته وی در گذشته نیز برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده، شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند.

واردات خودروهای تولیدی آمریکا به معنی ایجاد اشتغال برای کارگران و شاغلان آمریکایی با استفاده از پول مردم ایران است. خروج ارز از ایران برای واردات خودرو از آمریکا در حالی است که این کشور شدیدترین دشمنی را با ایران داشته و در جریان تحریم‌ها نیز سعی داشت اقتصاد ایران را به زانو درآورد؛ در این شرایط معلوم نیست مسوولان با چه تدبیری اجازه خروج ارز از ایران برای واردات خودرو از کشور متخاصمی همچون آمریکا را داده‌اند!؟

در این وضعیت رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران خبر داده است. باید دید پاسخ این وزارتخانه در این رابطه چیست!؟.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    پرشین خودرو عزیز لطفا منطقی باشید مگر نه اینکه خودرو های شورلت که برگشت خورد هم ساخت کره جنوبی بودند؟ لطفا انتشار دهید