کد خبر 61806
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
نتایج رنو «کوئید» در آزمون تصادف NCAP +تصاویر

پرشین خودرو: رنو کوئید علیرغم بهینه‌سازی‌های انجام شده، نتایج مطلوبی را در تست تصادف NCAP کسب نکرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروی شبه اس‌یووی کوچک رنو کوئید در تست‌های تصادف موسسه‌ی Global NCAP نتایج ناامیدکننده‌ای از خود بر جای گذاشت. رنو کوئید پس از آنکه نتوانست در ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع تست تصادف، هیچ ستاره‌ای در زمینه‌ی حفاظت از افراد بزرگسال دریافت کند، بار دیگر و پس از تجهیز شدن به کیسه‌ی هوا توانست در آزمون تصادف ضربه از جلو یک ستاره‌ی ایمنی را کسب کند. 

 

تست تصادف

 

در این آزمون استاندارد که در سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت انجام شد، داده‌های ثبت شده در ربات شبیه‌ساز انسان نشان می‌دادند که محافظت از سر و گردن راننده مناسب بوده ولی در عین حال محافظت از بخش قفسه‌ی سینه‌ی سرنشین ضعیف ارزیابی شده است. محافظت از قفسه‌ی سینه‌ی راننده نیز نامطلوب بوده است. موسسه‌ی Global NCAP اشاره کرده است که رنو این خودرو را در سمت راننده مورد تقویت قرار داده است، با این وجود ساختار کلی بدنه همچنان ناپایدار است و مقاومت کمی دارد. 

 

تست تصادف

 

گزارش Global NCAP به شرح زیر است:

آخرین نسخه‌ی این خودرو و نسخه‌ای که بیشترین سطح ایمنی را دارد، مجهز به کیسه‌ی هوای راننده و کمربند ایمنی پیش‌کشنده برای راننده است. در طی آزمایش تصادف، این نسخه نیز همچنان آسیبی جدی را در قفسه‌ی سینه از خود نشان داد که به معنای دریافت یک ستاره برای صندلی راننده است.

 

تست تصادف

 

موسسه‌ی Global NCAP در کنار رنو کوئید خودروی MPV هفت نفره‌ی هوندا موبیلیو را نیز مورد آزمایش قرار داد که نسخه‌ی پایه‌ی آن توانست مقاومت مناسبی را در ساختار خود نشان دهد، گرچه این مدل نیز همچنان هیچ ستاره‌ای در خصوص محافظت از سرنشینان بزرگسال دریافت نکرد و در بخش حفاظت از سرنشینان کودک نیز تنها توانست یک ستاره دریافت کند. این خودرو با مجهز شدن به دو عدد کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو توانست رتبه‌ی خود را در بخش محافظت از سرنشین بزرگسال به ۳ ستاره و در محافظت از سرنشین خردسال به ۲ ستاره ارتقا دهد. 

لازم به ذکر است که مدیر منطقه‌ای رنو پیش‌تر اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد با تجهیز کوئید مخصوص بازار‌های برزیل و ایران به چهار کیسه‌ی هوا ایمنی و سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سه ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی NCAP دریافت کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: زومیت

 

کد خبر 61806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha