تحریم به صنعت قطعه سازی خسارت زیادی وارد کرد

پرشین خودرو: با توجه به گفت وگوهای انجام شده و علاقه مندی جهان برای تبادل تجاری با ایران، آینده صادرات قطعات و لوازم یدکی می تواند بسیار مطلوب تر از قبل شود.

ایرج یزدانبخش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: با شرایط جدید و مذاکراتی که در ماه های اخیر بین خودروسازان و سازندگان قطعات جهانی و طرف های ایرانی صورت گرفته است این امید به وجود آمده که وضعیت صنعت قطعه سازی بهبود یابد.


وی ادامه داد: مطمئن باشد با تغییر وضعیت صنعت خودرو و بهبود این صنعت، شاهد تغییر روند توسعه ای در صنعت قطعه نیز خواهیم بود.


یزدانبخش با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی قطعه سازان در آینده تصریح کرد: ما آمادگی رساندن تولیدات خود به استانداردهای جهانی را داریم اما این استانداردها را خودروسازان برای ما تعیین می کنند.


این عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به مذاکرات و قراردادهای جدید صنعت خودرو با طرف های فرانسوی اظهار داشت: قراردادهای جدید موجب رشد قطعه سازان ریشه دار ایران می شود و ما می توانیم زین پس برای صادرات محصولات خود نیز بر روی طرف های فرانسوی حساب کنیم.


وی در مورد صادرات قطعات و آینده ایران در این حوزه گفت: بحث صادرات قطعات یک جنبه سیاسی هم دارد که قدرتش از جنبه توان و استاندارد بودن کالا خیلی بیشتر است یعنی حتی اگر شما بهترین کیفیت را تولید کنید اما از نظر سیاسی نتوانید کار را پیش ببرید، همه زحمات شما از بین می رود.


یزدانبخش در مورد چرایی موفقیت ترکیه در بدست آوردن بازارهای صادراتی در حوزه خودرو و قطعات گفت: روابط خارجی ترکیه و شرایط کلی این کشور در بخش خودرو و قطعات از ما خیلی بهتر است و از تحریم و آثار زیان بار آن در ترکیه خبری نبوده است اما ما در زمان تحریم ضرر و زیان بسیاری کردیم تا توانستیم روی پای خود بیستیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از تحریم وضع قطعه سازی و صادرات بد نبود اما در زمان تحریم به هر کشوری که می خواستیم صادرات انجام دهیم، مانعی برای این مهم جلوی پای ما گذاشته می شد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha