ورود نیسان به بازار خودروی ایران حتمی است

پرشین خودرو: در تولیدات جدید بر روی داخلی سازی بالای 80 درصد حساس هستیم و در این مورد برای هیچ کدام از مدل های خود کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، پیمان کارگر معاون منطقه ای رنو در خاورمیانه، آفریقا و هند در مورد ورود احتمالی برند نیسان بعد از شرکت رنو به بازار ایران گفت: این اتفاق خواهد افتاد اما هنوز برنامه این ورود کامل تدوین نشده و در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و تا قبل از تولید رسمی خودروهای رنو و نیسان در ایران، مدل های مختلف توسط واردکنندگان مختلف وارد کشور می شود اما اینکه این نمایندگان به راستی از طرف رنو و نیسان تایید شده اند را باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بپرسید.

کارگر در مورد بحث انحصاری رنو در بازار ایران بعد از توافق با ایدرو گفت: ایران و رنو شریک استراتژیک هم هستند و اینکه در حال حاضر جزء دو خودروسازی معروف ایرانی، ایدرو نیز با ما جوینت ونچر تشکیل داده است به هیچ عنوان به معنی انحصار طلبی ما در بازار ایران نیست زیرا تمامی برندهای اروپایی و آسیایی همینک در بازار ایران حضور داشته و حتی با سایپا و ایران خودرو تولیدات مشترک دارند.

وی در مورد دلیل برهم خوردن توافق اولیه رنو و سایپا بر سر شراکت جدید و سایت بن رو و تغییر مسیر رنو به سمت ایدرو اظهار داشت: ما از طرف ایران درخواست 60 درصد سهام جدید جوینت ونچر جدید را داشتیم که سایپا قبول نکرد و همچنین در مورد شرط در دست گرفتن شبکه فروش و خدمات پس از فروش توسط کمپانی رنو نیز با ایشان به توافق نرسیدیم بنابرای ترجیح دادیم همکاری خود را با ایدرو آغاز کنیم.

وی در مورد انتقادات برخی افراد از خروج رنو از ایران در زمان تحریم گفت: رنو ایران را ترک نکرد تنها مجبور شد بعد از ماه ها مقاومت، فعالیت های خود را در ایران کمی محدود کند و این محدودیت ضرری 500 میلیون یورویی به شرکت رنو وارد کرد و اینطور نیست که ما از این کم کردن فعالیت سود کرده باشیم.

وی افزود: قبل از تحریم خودروسازی ایران روزانه 500 دستگاه تندر90 تولید می شد اما در زمان تحریم تعداد به زیر 50 دستگاه رسید و این اتفاق اولین ضرر تحریم ایران بود که نصیب رنو شد.

معاون منطقه ای رنو در خاورمیانه، آفریقا و هند در مورد میزان داخلی سازی محصولات رنو در ایران گفت: تمام محصولات فعلی ما با حداقل 60 درصد داخلی سازی در حال تولید هستند و برنامه ما افزایش این داخلی سازی به بالای 80 درصد است.

وی در مورد شریک احتمالی نیسان در ایران نیز گفت: بی شک مدل های از برند نیسان و رنو در پارس خودرو و خط مدرن این مجموعه تولید خواهد شد اما هنوز نمی توانیم نام آن را عنوان کنیم.

کارگر برنامه شراکت رنو برای ساخت مدل های جدید در شرکت های ایرانی را وابسته به رقیب احتمالی آن مدل دانست و خاطرنشان کرد: رنو برای تولید ساندرو با سایپا توافق کرد زیرا رقیب این خودرو پژو 206 بود و در مورد خودروی کویید نیز با سایپا کار نخواهیم کرد چون رقیب کویید پراید است و نمی خواهیم رقابت را از بین ببریم.


 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha