خودروی برقی «فیسکر» در سال 2017 به بازار می آید

پرشین خودرو: هنریک فیسکر در سال ۲۰۱۷ و با معرفی یک خودروی برقی جدید به بازار باز خواهد گشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، هنریک فیسکر در ابندا و با تولید خودروی فیسکر کارما به بازار شروع خوبی داشت اما شرکت او در نوامبر ۲۰۱۲ ورشکسته شد. اما حالا او با ایده‌های جدید و یک شرکت جدید باز می‌گردد. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید.

فیسکر کارما نخستین خودروی لوکس الکتریکی جهان بود که از افزاینده‌ی شعاع حرکتی نیز برخوردار بود (منظور پیشرانه‌ی احتراق داخلی است که نقش ژنراتور را داشت)، اما از زمانی که دارایی‌های این شرکت به دست یک قطعه ساز چینی افتاد فیسکر مجبور شد از اول دست به کار شده و ایده‌ی جدیدی بدهد. خبر خوب این است که او همچنان مالکیت نام تجاری فیسکر را در اختیار دارد.

حالا این طراح دانمارکی شرکت فیسکر اینک را به عنوان یک شرکت امریکایی سازنده‌ی خودروهای برقی معرفی کرده است که مقر آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. فیسکر در پروژه‌ی جدیدش قصد توسعه‌ی یک خودروی برقی قدرتمند و خاص را دارد و قصد دارد تا موانع موجود بر سر راه صنایع خودرویی را از میان بردارد.

این شرکت نخستین محصول خود را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد. این خودرو از باتری‌های جدید انحصاری استفاده خواهد کرد که به گفته‌ی فیسکر شعاع حرکتی را به طرز چشمگیری افزایش داده اند و عمر بالاتری نیز در مقایسه با هر باتری موجود دیگری در بازار دارند.

فیسکر که از اشتباهات گذشته درس گرفته است این بار بر روی سازندگان مستقل باتری حسابی باز نخواهد کرد و باتری‌ها را از بازوی تولید کننده‌ی باتری فیسکر یعنی کمپانی فیسکر نانوتک تامین خواهد کرد. این شرکت در توسعه‌ی باتری‌هایی که می‌توانند آینده را تغییر دهند پیشگام است.

هنریک فیسکر در مصاحبه با بلومبرگ گفته است: "ما دو سال گذشته رابه صورت خاموش و بی سر و صدا در حال کار هستیم. من در حال بررسی تکنولوژی باتری‌ها بودم و می‌خواستم چیزی پیدا کنم که بتوانم از آن به عنوان الگو استفاده کنم. استراتژی ما توسعه‌ی تکنولوژی‌ها با سرعت هر چه تمام‌تر و عدم تکیه بر سازمان‌های بزرگ بود که می‌توانستند باعث عقب افتادن کار ما شوند. حالا ما به نوعی از تکنلوژی دست یافته ایم که هیچ کس دیگری آن را در اختیار ندارد و حتی هیچ کسی به چیزی که ما بدان دست یافته ایم نزدیک هم نشده است."

به جز موارد بالا، فیسکر گفته است که این اتومبیل جدید طرحی خواهد داشت که تا پیش از این مشاهده نشده است و فضای پا و سر آن از تمامی رقبایش بیشتر خواهد بود.

فیسکر همچنین تنها به ساخت یک مدل خودرو اکتفا نخواهد کرد. فیسکر در کنار تولید این خودروی لوکس به توسعه ی خودرویی ارزان‌تر برای بازارهای بزرگ نیز خواهد پرداخت که قیمتی پایین‌تر و شعاع حرکتی الکتریکی بالاتری از رقبای خود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha