کد خبر 61939
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
قهرمان مسابقات WRC سال 2016 مشخص شد

پرشین خودرو: سباستین اوژیه برای چهارمین بار متوالی عنوان قهرمانی مسابقات رالی WRC را از آن خود کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سباستین اوژیه فرانسوی با توجه به تسلط بالای خود در رانندگی توانست برای چهارمین بار متوالی عنوان قهرمانی مسابقات WRC یا همان رالی قهرمانی جهان را از آن خود کند.

سباستین اوژیه قهرمانی خود را در مسابقه‌ی Rally de Espana به دست آورد. او در این مسابقه هدایت خودروی قدرتمند فولکس واگن با نام Polo R WRC را بر عهده داشت و توانست ۱۵.۶ ثانیه سریع‌تر از رقیب خود دنی سوردو از تیم هیوندای ظاهر شود.

اوژیه درباره‌ی قهرمانی خود گفت: "اینکه تا قبل از پایان فصل دو رالی را برنده شدم بسیار هیجان انگیز است. دیگر بیش از این کاری نمی توانستم انجام دهم. این هفته هیجان زیادی را در پشت فرمان تجربه کردم و وارد شدن به لیست افرادی که چهار بار قهرمان شده اند وارد شوم."

اوژیه در ۱۱ مسابقه‌ی رالی برگزار شده در این فصل توانست پنج قهرمانی کسب کند که نام وی را در لیست دو نفره ای قرار می‌دهد که توانسته‌اند چند قهرمانی در سال ۲۰۱۶ داشته باشند. به لطف قهرمانی‌های به دست آمده توسط هم تیمی‌های وی یعنی جاری ماتی لاتوالا و آندراس میکلسن، تیم فولکس واگن موتور اسپرت به راحتی در حال یکه تازی در این مسابقات است.

جالب است بدانید با چهارمین قهرمانی سباستین اوژیه، آخرین باری که یک شخص با نامی غیر از سباستین قهرمان شد به سال ۲۰۰۳ و قهرمانی پیتر سولبرگ برمی‌گردد. پس از آن ۹ قهرمانی در مسابقات رالی از آن سباستین لوب شد و پس از بازنشستگی لوب، تاج پادشاهی به سباستین اوژیه رسیده است.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 61939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha