کد خبر 61944
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
آلودگی در انتظار کلانشهرها

پرشین خودرو: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از پدیده وارونگی دمای کلانشهرهای صنعتی در ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: کیفیت هوای تهران در روز سه‌شنبه آلوده خواهد بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: بارشهای پراکنده باران طی 24 ساعت آینده در استانهای شمالی و شمال غربی کشور به طور متناوب ادامه دارد که شدت این بارشها در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: موج اصلی بارشها از روز دوشنبه و با تقویت جریانات شمالی ایجاد خواهد شد که تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد و بخشهایی از استانهای شمالی، شمال غرب، شمال شرقی و دامنه‌های البرز مرکزی را در برمی‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: با نفوذ این سامانه بارشی بارشهای باران به‌صورت متناوب در گیلان، مازنداران، سواحل خزر، اردبیل، خراسان شمالی البرز، شمال قزوین، زنجان و شمال تهران ایجاد خواهد شد.

نقشینه عنوان کرد: به غیر از مناطق شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور سایر نقاط از جوی نسبتاً آرام و پایدار برخوردار هستند

وی با بیان اینکه این سامانه در انتهای از کشور خارج خواهد شد، گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای استانهای شمالی و سایر نقاط کشور افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از پدیده وارونگی دما در کلانشهرهای صنعتی خبر داد و تصریح کرد: پایداری هوا در روز سه‌شنبه موجب غبار آلوده شدن و آلودگی هوا در کلانشهرهایی همچون تهران، اراک، اصفهان و قزوین خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha