ورود رنو برای تولید خودروی ارزان در ایران قطعی است

پرشین خودرو: از نگاه برند رنو، کیفیت محصول نهایی از قیمت آن بسیار مهمتر است از این رو قبل از هر تصمیم در مورد تولید یک خودرو در ایران، بازار را می سنجیم و توقعات مردم را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، نتیجه مثبت از برجام و توافقات اخیر از نگاه اقشار مختلف کشور فرق می کند برخی نتیجه این تفاوقات را مثبت ارزیابی می کنند در صورتیکه تمامی اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

برخی بر این باور هستند که نتیجه برجام در صورتی مثبت خواهد بود که وضع مالی همه مردم ایران خوب شود و هر ایرانی بتواند به آرزوهایش برسد.

صنعتگران بهتر شدن وضعیت تولید و فروش را برای خود به عنوان چشم انداز برجام قرار داده اند و البته در این میان فراموش می کنند که تنها مشکل کشور در بخش صنعت و اقتصاد تحریم ها نبوده و سو مدیریت و برخی ضعف های خودشان نیز باعث این همه گرفتاری برای صنعت و اقتصاد کشور شده است.

از نگاه مردم کوچه و بازار اما؛ تنها موقعی می توان گفت که نتایج برجام و توافقات اخیر مثبت بوده است که ایشان بتوانند هر آنچه که تا قبل از این نمی توانسته اند خریداری کنند را خریده و از وجود آن لذت ببرند.

برخی از همین مردم کوچه و بازار ارزان شدن محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را از اتفاقت مثبت پسابرجام تلقی می کنند و از این رو هر روز به سایت ها و روزنامه های مراجعه کرده و به دنبال واژه «ارزان شد» می گردند.

یکی از محصولاتی که ایرانیان بسیار امیدوار بوده و هستند که در پسابرجام ارزان شود، خودرو است و از این رو حتی روزنامه ها و رسانه های الکترونیکی سعی می کنند روزانه قیمت محصولات خودرویی را در اخبار خود داشته باشند.

برخی هنوز هم به دنبال پراید با قیمت 7 میلیون تومان و پژو با قیمت زیر 20 میلیون می گردند. از این رو بعد از توافق اولیه همه نگاه ها به سوی دولت بود تا ببیند که قیمت خودرو به قبل از گرانی های سال 91 بر می گردد یا خیر. در این میان هستند کسانی که امیدوارند خودروهای جدید و به روز با قیمت های ارزان در کشور تولید شوند و از این رو تمامی قراردادهای جدید تولید خودرو و اخبار حاشیه آن را به خوبی و دقت فراوان دنبال می کنند.

یکی از شرکت هایی که در ماه های گذشته با حضور خودروهای جدید و البته بستن یک قرارداد تولید محصول بدون مشارکت دو خودروساز کشور، سرو صدای زیادی به پا کرده است، شرکت رنو فرانسه بوده که برنامه تغیر سهم خود در بازار ایران از 10 به 25 درصد را در ذهن می پروراند.

اما سوالی که پیش می آید اینکه برند رنو تا چه حد توان تولید و عرضه خودروی با کیفیت و ارزان برای بازار ایران را دارد؟

پیمان کارگر در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در مورد امکان تولید خودروی ارزان در ایران توسط رنو اظهار داشت: هدف رنو ارزان عرضه کردن نیست و ما به بازار خود نگاه می کنیم.

وی ادامه داد: باید دید مشتری چه می خواهد و ما این را خوب می دانیم که بخشی از مشتریان ایرانی سرمایه اندکی برای خرید خودرو دارند و از این رو به دنبال خودروهایی در بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان هستند.

مدیر عامل شرکت رنو پارس ضمن تایید دوباره قصد رنو برای تولید خودروی 30 میلیون تومانی در ایران گفت: تولید این خودرو در ایران تایید شده است اما هنوز بصورت دقیق مشخص نیست که با کدام شرکت ایرانی برای ساخت این خودرو همکاری خواهیم کرد البته این امکان نیز وجود دارد که در صورت به توافق نرسیدن با ایران خودرو و سایپا، خودمان این خودرو را در ایران تولید کنیم.


 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha