ارزان تولید نکنی از چین وارد می کنیم!

پرشین خودرو: نگرش برخی خودروسازان ایرانی و تمامیت خواهی آنها موجب شده است تا قطعه سازان ایرانی وضع خوبی نداشته باشند.

عضو انجمن قطعه‌سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: من متاسف هستم که باید بگویم کیفیت و اعتبار صنعت قطعه سازی با تمام هزینه ها و تلاش هایی که شده است به علت وجود این تفکر در صنعت خودروی ما که می گوید «اگر به من قطعه با فلان قیمت ندهی از چین وارد می کنم» در خطر نابودی است.

وی ادامه داد: آبروی صنعت قطعه سازی را برده اند و از لحاظ مالی قطعه سازان ورشکسته هستند. ما یک محصول را با کیفیت تولید می کنیم که قیمتش می شود 15 هزار تومان اما برخی آقایان همان محصول را از نوع بی کیفیت و یک بار مصرف از چین وارد می کنند با قیمت 10 هزار تومان و متاسفانه تنها به دلیل آسیب رساندن به ما این کار را انجام می دهند.

عضو انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: متاسفانه ما را تهدید می کنند که اگر قطعه را ارزان تولید نکنید و به ما ارزان نفروشید از چین وارد می کنیم این بدان معنی است که من برای ارزان تولید کردن باید از کیفیت کار خود کم کنم و جنس نامرغوب تولید کنم.

وی با اشاره به این مطلب که خریدار در زمان تحویل خودرو از قطعات داخل خودروی خود خبر ندارد گفت: به علت اینکه در زمان خرید اصالت قطعه توسط خریداران چک نمی شود هر قطعه ای که بخواهند در محصولاتشان استفاده می کنند و اعتبار صنعت قطعه سازی را از بین می برند.

این قطعه ساز داخلی تاکید کرد: قطعه سازان ایرانی هزینه بسیاری برای تربیت مهندسان جوان خود کرده اند اما همه این هزینه ها به علت واردات بی دلیل محصول چینی از بین رفته و سرمایه گذاری جدید در صنعت قطعه سازی را باریسک روبه رو کرده است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha