کد خبر 61985
۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

پرشین خودرو: برخی از کارهایی که ما به صورت معمول و روزانه در فضای آنلاین انجام می دهیم امنیت ما را به خطر می اندازد.

۷ کاری که نباید در دنیای آنلاین انجام دهید



به گزارش «پرشین خودرو»، در گذشته اینترنت تا این اندازه با کاربران رابطه صمیمی‌ای نداشت، کاربران قدیمی‌برای دسترسی به اینترنت و آنلاین شدن مراحل زیادی را طی می‌کردند و مجبور بودند تا با سیم از طریق کانکشن دیال‌آپ به اینترنت متصل شوند. بین آن دسته از پیشگامان آنلاین و تعداد نسبتا کمی‌از کاربران اینترنت، رفتار آنلاین برای حفظ امنیت اصلا مسئله مهم و اساسی محسوب نمی‌شد.

اما در حال حاضر همه چیز در حال پیشروی است و در جای جای ج‌هان ‌وای‌فای برقرار است و شبکه‌‌های اجتماعی برقرارند. در آن زمان تمام این سختی‌‌ها و رد موانع به خاطر ورود به شبکه‌‌های جهانی وب بود. اما در حال حاضر اتصال و برقراری آن آسان‌ترین کاری است که کودکان نوپا، پدربزرگ و مادربزرگ‌‌ها هم می‌توانند با تبلت‌‌های خود در سراسر وب و هرجای این فضای مجازی بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهند. ما می‌توانیم در این فضا خرید و فروش کنیم، از بانک استفاده کنیم، کار کنیم و معاشرتی آنلاین داشته باشیم و البته باید در نظر داشته باشیم که این اکوسیستم مملو از خطرات و مجرمان است.

ما در مورد نیاز مراقبت و محافظت در فضای مجازی بیش از هر چیز دیگری تا به حال صحبت کرده‌ایم، اما بی‌احتیاطی همیشه در این مسائل به کرات دیده شده است.
در اینجا ۷ مورد وجود دارد که البته بسیاری از آن‌‌ها رفتار‌های مشترک بین اکثر ما‌ها و یا تله‌‌هایی است که ممکن است هر روز تعدادی از ما به دام آن‌‌ها اسیر شویم، پس برای جلوگیری از آن‌‌ها بلافاصله پس از خواندن این مقاله آن‌‌ها را عملی سازید:

۱. اعتماد به ‌وای‌فای عمومی
همه چیز در مورد یک ‌وای‌فای‌‌های عمومی‌می‌تواند شما را به خطر بیاندازد. برای متصل شدن به ‌وای‌فای عمومی‌ابتدا نسبت به مطمئن بودن آن اطمینان حاصل کنید، برای مثال مجرمان ممکن است ‌وای‌فای‌ای را ایجاد کنند که نام‌‌های قابل قبولی دارد، مثل " ‌وای‌فای مک دونالد" یا "مهمان هتل ۳".

حالا اجازه دهید که بگوییم یک شبکه ‌وای‌فای که امن است چگونه به نظر می‌رسد: این بدان معنی نیست که آن کاملا بی‌خطر است، مجرمان تا حدی در این زمینه‌‌ها خبره هستند که بتوانند همه چیز را کاملا قابل اعتماد نشان دهند. اما تصور کنید در کتابخانه‌ای هستید که نام ‌وای‌فای آن: "‌وای‌فای کتابخانه" و رمز عبور آن "خواندن کتاب‌‌ها" است. حقیقتا انتظار نمی‌رود که برای ‌وای‌فای که متعلق به کتابخانه است، مجرمان چشم طمع اندوخته باشند. اگر شما مجبور هستید که به ‌وای‌فای متصل شوید، تا حد امکان موارد ایمنی را رعایت کنید؛ از بازدید سایت‌‌هایی که نیاز به لوگین کردن دارند جلوگیری کنید، به خصوص از سایت‌‌های بانک برای موارد معاملات بپرهیزید، در یک جمله می‌گوییم، در اینگونه موارد دور بانک و خرید‌‌های آنلاین را خط قرمز بکشید و در صورت امکان از وی.پی.ان استفاده کنید.

۲. انتخاب ساده، کلمات عبور قابل حدس
از گذاشتن نام حیوانات خانگی، تولد‌ها، نام خانوادگی‌‌ها و ساخت کلمات عبور ناامن به عنوان رمز عبور خود بپرهیزید. به جای آن‌‌ها از کلماتی استفاده کنید که دیگران نتوانند به هیچ وجه آن را حدس بزنند و از چک‌‌کننده پسورد ما به عنوان ابزاری که به شما کمک می‌کند تا رمز عبور امن و مناسب انتخاب کنید، بهره‌مند شوید.
خبر خوبی برای کسانی که از پسورد‌‌های پیچیده استفاده می‌کنند وجود دارد، پسور قابل اعتماد شما باید به گونه‌های هم باشد که شما بتوانید آن را به خاطر بسپارید، انتخاب چنین پسورد‌هایی: ML)k[V/u,p%mA+۵m به ندرت ممکن است در ذهن‌‌ها به جای ماند اما لابراتوار کسپرسکی برای این مسئله راه‌کاری در نظر گرفته است، سیستم ما قابلیت مدیریت رمز عبور‌ها را دارد که می‌توانید آن‌‌ها را در آن‌جا به طور کاملا امن ذخیره کنید.

۳. استفاده مجدد از رمز عبور
فرض می‌کنیم شما برای حساب کاربری خود رمز عبوری قوی انتخاب کرده اید و به راحتی هم به خاطر سپرده می‌شود و البته به سختی هم کرک می‌شود. خب این عالی است، اما این تن‌ها یکی از چندین رمز عبور حساب‌‌های کاربری شما است، مابقی آن‌‌ها چه می‌شود؟ شما به راحتی می‌توانید قربانی هکری باشید که رمز عبور شما را حدس زده است. و در این بین احتمال زیادی وجود دارد که اعتبار شما در دیتابیس‌‌های عظیم هک به خطر بیوفتند، البته این وضعیت برای شما زمانی رخ می‌دهد که یک رمز عبور را برای ایمیل، حساب بانک خود، آمازون، فیس بوک و دیگر حساب‌‌های خود در نظر بگیرید.

۴. کلیک بر روی لینک‌‌ها در ایمیل‌‌ها
چه کسی فکر می‌کند که کلیک بر روی لینک‌‌ها در ایمیل ایده خوبی است؟ درست است، بسیاری از افراد از جمله مجرمان سایبری این گونه تصور می‌کنند که این کلیک راهی خوب برای رسیدن به اهدافشان است. کلیک بر روی یک لینک اسپم یا ایمیل‌‌های فیشینگ ممکن است شما را به سایتی ببرد که به صورت خودکار بدافزار‌ها را بر روی سیستم شما دانلود کند یا که به سایتی هدایت شوید که شاید آشنا بنظر برسد اما رمز عبور شما را به سرقت می‌برند. حداقل آن این است که با کلیک به اسپم‌‌کننده‌‌ها اعلام خواهد شد که یک شخصی پیام را باز کرده است.

جایزه: به هیچ وجه در فیس‌بوک بر روی لینک‌‌هایی با این عنوان کلیک نکنید. شما می‌دانید که یکی از آن موارد این است: Like and Share to win an iPhone! (برای برنده شدن آیفون لایک و شیر کنید!) با کلیک نکردن؛ بهترین حالتی که برای شما پیش خواهد آمد این است که برنده نخواهید شد، اما در این صورت شما کمکی به کلاه‌برداران نخواهید کرد و کسب‌و‌کار آن‌‌ها را بی‌رونق خواهید کرد، البته قبل از اینکه خطر نصب بدافزار‌ها را بر روی سیستم خود به جان بخرید ( که در این صورت هم ما برای شما راهکار‌هایی خواهیم داشت، اما در هر صورت بهتر است از ورود این نرم‌افزار‌ها به سیستم خود جلوگیری کنید تا قبل از اینکه آن را تجربه کنید).

۵. در اختیار قرار دادن اطلاعات لاگین خود به دیگران
تن‌ها راه برای اینکه مطمئن باشید هیچ‌کس اطلاعات شما را ندارد این است که این اطلاعات را نزد خودتان نگه دارید.

۶. مطلع ساختن کل اینترنت از اینکه شما خارج از شهر به سر می‌برید
تصور کنید به مدت دو هفته قصد سفر به شهری دیگر را دارید. کسی می‌داند که شما عازم هستید؟ تا چه اندازه در مورد عکس‌‌هایی که افراد از خود به اشتراک می‌گذارند اطلاع دارید؟ بهتر است این اطلاعات را تن‌ها با دوستان مورد اعتماد خود در میان بگذارید.

۷. پذیرش تنظیمات شبکه‌‌های اجتماعی به حالت پیش فرض
روی هم رفته شبکه‌‌های اجتماعی مقداری از اطلاعات کنترل شده شما را که بر روی برودکست خود قرار می‌دهید را برای ارتباطات شما، برنامه‌‌های شخص سوم و غیره به کار می‌گیرند. اما ممکن است که مجبور شوید این تنظیمات را بیابید و آن‌‌ها را تغییر دهید. قبل از ثبت‌نام برای یک حساب جدید، ۵ دقیقه زمان خود را برای جستجو در قسمت تنظیمات حریم شخصی و امنیت خود اختصاص دهید. و برای حساب‌‌های کاربری فعلی خود چند دقیقه در هر ماه را به طور جداگانه برای تایید اشتراک‌گذاری‌‌هایی که بین افرادی که شما انتخاب کرده‌اید در نظر بگیرید.

پس، قبل از قراردادن پستی در فیس‌بوک، توییتر و لینکدین یا هر برودکستی که شما در آن پست می‌گذارید و برای دوستان خود آپلود می‌کنید، مطمئن شوید که اطلاعات مهم خود که ممکن است به جعل هویت آنلاین شما کمک کند و یا به شما آسیب برساند را ارسال نکنید.

به طور کلی، پیغام‌‌های مشکوک و هشدار‌‌ها را در زندگی آنلاین خود به خاطر داشته باشید. سرویس‌‌های آنلاین از ارائه دهندگان ‌وای‌فای برای خدمات بانک‌‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی در تلاش‌اند تا کاربران در زمان استفاده احساس راحتی و سهولت داشته باشند اما مجرمان سایبری شما را همانند یه کیسه پر از پول می‌بینند، و از هر فرصتی برای به دام انداختن شما استفاده می‌کنند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: ایتنا

 

 

کد خبر 61985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha