کد خبر 61998
۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
موتورسیکلت های انژکتوری سال96 می آید

پرشین خودرو: رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: از ابتدای سال آینده موتورسیکلت‌های انژکتوری با قیمتی حدود 500 هزار تومان گران‌تر از مدل فعلی روانه بازار می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، ابوالفضل حجازی، با بیان این که صنعت موتورسیکلت ایران براساس روند و بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و استاندارد عمل می‌کند، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران شماره‌گذاری‌ موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه امسال متوقف شده که البته ثبت سفارش‌های پیش از خردادماه که تعداد محدودی هم هستند امکان شماره گذاری دارند.

وی با بیان این‌که موتورسیکلت‌های انژکتوری در دنیا به‌طور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی سی تعریف شده‌اند، ادامه داد: با وجود این‌که کشورهای اروپایی از مهم‌ترین نقاط دنیا در رابطه با چالش آلودگی هوا هستند هنوز موتورهای انژکتوری در اروپا اجباری نشده است و خود شرکت‌ها اقدام به تولید دو مدل کاربراتوری و انژکتوری می‌کنند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان این‌که شرکت‌هایی که توان تولید موتورهای انژکتوری سبک را داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: در نهایت یک شرکت چینی مورد تایید قرار گرفت و تست‌های انژکتورهای تولید شده آن نیز توسط مراجع مربوطه به تایید رسید.

به گفته حجازی، این شرکت چینی اروپایی بوده و تولیدات آن در کشور چین انجام می‌شود.

وی تولید موتورسیکلت انژکتوری را زمان‌بر دانست و توضیح داد: در سال جاری تا جایی که اطلاع داریم هیچ شرکتی موتورهای کاربراتوری وارد نکرده، چرا که اگر وارد کنند با مشکل شماره‌گذاری مواجه می‌شوند به این ترتیب در حال حاضر موجودی فعلی کارخانجات براساس همان استاندارد یورو ۳ شماره‌گذاری می‌شود و از ابتدای سال آینده موتورسیکلت انژکتوری روانه بازار خواهند شد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: به‌طور کلی صنعت موتورسیکلت در نیمه دوم سال در کما به سر می‌برد و واحدهای تولیدی آن نیمه تعطیل هستند، چرا که در این نیمه از سال استفاده از این وسیله ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

حجازی با بیان این‌که صنعت موتورسیکلت جلوتر از صنعت خودرو حرکت می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که هیچ توجه خاصی به این صنعت نشده و بودجه حمایتی خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌ای بین سندیکای تولیدکنندگان و اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت تهران تنظیم شده است که تا زمان عرضه موتورسیکلت انژکتوری به بازار فروشگاه‌ها بخواهند فرهنگ آن را در میان مردم جا بیندازند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید موتورسیکلت انژکتوری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های تولید این موتورسیکلت ۱۴۰ دلار افزایش پیدا کند که تقریبا حدود ۵۰۰ هزار تومان به قیمت فعلی موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود و ممکن است در این شرایط مردم بیشتر به خرید و فروش موتورهای دست دوم روی بیاورند.

حجازی توضیح داد: در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری قطعات استفاده شده در بدنه همان است و تنها نیروی محرکه این وسیله نقلیه به صورت انژکتوری است که در حال حاضر تولید نیروی محرکه در ایران صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل از سایر کشورها وارد می‌شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha