کد خبر 62043
۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

پرشین خودرو: ایرباس پیش نمایشی از هواپیمای خودران خود را ارائه کرد، این هواپیما یک تاکسی پرنده است که می تواند به صورت خودکار پرواز کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، ایرباس یک شرکت فرانسوی است که چند ماه قبل اولین جزئیات برنامه هواپیمای خودران خود را منتشر کرد.

این شرکت که پروژه اش Vahan نام گرفته است پیش نمایشی از این هواپیما ارائه کرده است.

در حال حاضر Vahana در حال ‌توسعه در پایگاه پیشرفته ایرباس در سیلیکون اما است.

 


این شرکت قصد دارد یک پروتو تایپ اندازه کامل از این هواپیما را قبل از سال 2017 به پرواز در آورد. سپس نسخه قابل‌ تولید آن‌ را تا سال 2020 معرفی کند.

Vahana به هشت ملخ مجهز است و فقط می تواند یک سرنشین را در زیر کاناپی خود حمل کند. این هواپیما هم چنین می تواند به ‌صورت عمودی نشست‌ و برخاست انجام دهد؛ اما مهم‌ ترین ویژگی که واهانا دارد توانایی پرواز خودکار است.

این هواپیما با این توانایی می تواند موانع را تشخیص دهد و از برخورد با موانع و دیگر هواپیماها دوری کند. البته برخلاف خودرو های پرنده، هواپیمای واهانا توانایی حرکت در روی زمین و در هوا را با هم ندارد.

ایرباس معتقد است که وسایل نقلیه هوایی شخصی می ‌توانند برای چالش‌ های موجود در حمل ‌ونقل مناطق شهری جهان راه چاره ای باشند.

واهانا قادر است فضایی بدون محدودیت را در بالای سطح زمین برای افراد مهیا کند. به علاوه این هواپیما تحت یک برنامه پرواز اتوماتیک کار می‌ کند که مسیر ها از قبل در آن برنامه ‌ریزی شده اند و در مرحله بعد آن‌ ها را دنبال می‌ کند.





منبع: کلیک

کد خبر 62043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha