کد خبر 62068
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
شیطان روسی را بشناسید+تصاویر

پرشین خودرو: روسیه دارای زرادخانه بزرگی از موشک های هسته ای است که می تواند فقط با زدن یک کلید جهان را نابود کند.

روزنامه انگلیسی "سان" با انتشار گزارشی درباره تخمین کارشناسان نظامی، نوشت در صورت آغاز جنگ جهانی سوم، بمب های هسته ای روسیه قادر است، سواحل شرقی امریکا را در مدت سه دقیقه نابود نماید.

 اسپونتیک با انتشار گزارش روزنامه سان به نقل از یک کارشناس انگلیسی به نام "کریگ روبرتز" نوشت یکی از موشک های هسته ای می تواند برای همیشه ایالت نیویورک را نابود کند. علاوه بر این پنج تا شش موشک "ساناتا" (شیطان) کافی است تا ساحل شرقی آمریکا را از صحنه گیتی حذف نماید.

این کارشناس افزود: به اذعان کارشناسان انگلیسی، موشک های بالستیک قاره پیمای "آر- 36 ام 2" مشهور به " ویوود" که ناتو از آن به نام "شیطان" یاد می کند قادر است قوی ترین کلاهک جنگی هسته ای در جهان را حمل کند و این کلاهک های جنگی موشک های روسیه هزار برابر قوی تر از کلاهک جنگی استفاده شده توسط آمریکا در بمب هسته ای حمله به ژاپن است.

به نوشته پایگاه روسی "زویزدا"، چنین مشهور است که موشک "ویوود" بزرگترین و خطرناک ترین موشک جهان است و وزن آن به 210 تن می رسد و دارای 10 کلاهک هسته ای است که وزن هر کدام از آنها 750 کیلوگرم است. همچنین برد این موشک، شانزده هزار کیلومتر است.

روسیه دارای 74 سکوی پرتاب این نوع موشک ها در سراسر خاک خودش است که این سکوها یکی از بنیانهای سپر هسته ای این کشور به شمار می آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 62068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha