کد خبر 64179
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
 خودروی برقی فیات رونمایی می شود

پرشین خودرو: منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند فیات کرایسلر یک خودروی تمام برقی در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس در ماه آینده رونمایی خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی با هدف رقابت با مدل‌های تسلا، همچنین سرگرم کار روی یک خودروی اسپرت برقی مازراتی است. این دو مدل تغییر در استراتژی سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر را نشان می دهند. وی پیش از این تمایلی به سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی نداشت زیرا بر این باور بود که این خودروها حداقل تا چند سال آینده سودآور نخواهند بود.

اما خودروسازان در مواجهه با مقررات آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر در بازارهای متعدد، ناچار شده‌اند به سوی ساخت خودروهای برقی حرکت کنند. مدیرعامل فیات کرایسلر در ژوئن گفته بود وی برقی سازی را حلال همه مشکلات نمی‌بیند، اما مایل است تجربه بیشتری در این بخش داشته باشد. براساس گزارش بلومبرگ، فیات کرایسلر نخستین خودروساز بزرگی است که با گوگل برای طراحی خودروهای خودران توافق همکاری امضا کرد و موافق همکاری با غول‌های فناوری برای محک زدن تغییرات اساسی در صنعت خودرو است. این خودروساز با 9/ 6 میلیارد دلار بدهی صنعتی در پایان سه ماه سوم، منابع محدودی برای سرمایه‌گذاری نسبت به رقیبان اصلی خود دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 64179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha