کد خبر 65483
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
فناوری‌های خودرویی نمایشگاه CES 2017

پرشین خودرو:شرکت‌های سازنده خودرو بار دیگر با فناوری‌های جدید در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس(CES 2017) که از روز سوم ژانویه (فردا) آغاز خواهد شد، حضور می‌یابند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از بیزنس‌اینسایدر، شرکت‌هایی مانند فورد، مرسدس، بی.‌ام.‌و و سایرین قرار است به نمایش فناوری‌های جدید خودرویی از سیستم‌های رانندگی خودران و خودروهای برقی گرفته تا رابطهای کاربر جدید در داخل خودروها بپردازند.

در کل حدود 9 خودروساز، 11 تامین‌کننده رده اول خودرو و بیش از 300 غرفه دار مربوط به فناوری در این نمایشگاه عظیم شرکت خواهند کرد.

در اینجا به برخی از فناوری‌های خودروی ارائه شده در CES 2017 اشاره شده است.

فورد به دنبال آغاز به کار خودروی خودران آزمایشی جدید

 

 

شرکت فورد در اواخر ماه دسامبر اعلام کرد که احتمالا نسل بعدی خودروی خودران هیبریدی فیوژن خود را در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد. این خودروی جدید که در ناوگان آزمایشی فورد استفاده خواهد شد، دارای نیروی پردازش بیشتر و سخت‌افزارهای جدید شامل حسگرهای ارتقایافته لیدار با طراحی براق است که آن‌ها را کمتر آشکار می‌کند.

فورد همچنین قصد دارد اطلاعات جدید برای سامانه سرگرمی اطلاعاتی SYNC این شرکت در نمایشگاه ارائه کند.

 

نمایش سیستم لمسی HoloActive ب.‌ام.‌و

 

شرکت خودرسازی ب.‌ام.‌و قصد دارد یک مفهوم رابط کاربری جدید موسوم به سیستم لمسی هولواکتیو را برای داخل خودرو در این نمایشگاه به نمایش بگذارد.

این سیستم شامل یک نمایشگر مجازی شناور آزاد است که با حالات انگشت و نه لمس صفحه کنترل می‌شود.

 

نمایش خودروی شاسی بلند برقی EQ مرسدس

 

شرکت مرسدس اولین بار خودروی مفهومی EQ را در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه سپتامبر رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد یک نسخه تولیدی از این خودرو را در سال 2019 ارائه کند اما مدعی است که نمونه مفهومی در حقیقت یک خودروی نزدیک به نمونه تولیدی است.

این خودرو شامل خصوصیاتی از جمله قدرت حرکت تا 500 کیلومتر با یک بار شارژ و یک نمایشگر بزرگ 24 اینچی است که روی داشبورد قرار می‌گیرد.

 

ون برقی ویژن مرسدس

 

در ماه سپتامبر شرکت مرسدس از یک ون باربری با ظاهری عجیب رونمایی کرد. این خودروی تمام الکتریکی که ون ویژن نام دارد، دارای ویژگی‌های فناوری پیشرفته‌ای از جمله یک پهپاد که بسته‌ها را بطور خودکار حمل می‌کند، فضای باری خودکار برای حمل بسته‌ها و سیستم مخابراتی برای به اشتراک‌گذاری وضعیت محموله در مرکز توزیع است.

این خودرو نیز می‌تواند 270 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

 

معرفی نخستین محصول شرکت جدید خودروی برقی فارادی فیوچر

 

این شرکت مستقر در لاس‌وگاس سال گذشته نخستین خودروی مفهومی خود را در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2016 رونمایی کرده بود اما امسال نخستین مدل تولیدی این خودرو را به نمایش می‌گذارد.

این شرکت مرموز قصد دارد خودروی خود را فردا (سه‌شنبه) در نشست خبری آشکار کند.

 

شایعات در مورد خودروی برقی جدید نیسان

 

کارلوس گون، رئیس و مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان فردا نطق اصلی را در نشست خبری انجام خواهد داد. گمان می‌رود که وی یک نسل جدید خودروی لیف نیسان را معرفی کند یا از یک خودروی برقی کاملا جدید با دامنه حرکت حدود 321 کیلومتر در هر بار شارژ رونمایی کند.

این شرکت همچنین احتمالا یک فناوری خودران پیشرفته را نیز نمایش خواهد داد.

 

رونمایی از خودروی مفهومی تویوتا با رابط کاربری جدید

 

جزئیات زیادی در مورد خودروی مفهومی جدید تویوتا در دست نیست اما این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرده که خودروی جدید بر اهمیت حیاتی تجربه کاربر در توسعه خودروها و ربات‌های کاملا خودران تاکید دارد.

همچنین انتظار می‌رود که این شرکت از برنامه‌های خود برای خودروهای متصل و سیستم‌های مخابراتی رونمایی کند.

 

نمایش مینی‌ون جدید هیبریدی پاسیفیکا 2017 فیات کرایسلر

 

شرکت فیات کرایسلر قصد دارد تجربه نخستین نشست خبری خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2017 را با نمایش خودروی هیبریدی کاما جدید کرایسلر پاسیفیکا همراه کند.

در ماه دسامبر این شرکت از ساخت 100 مدل ویژه پاسیفیکای جدید برای شرکت وایمو خبر داده بود که پیش از این به عنوان پروژه خودروی خودران گوگل شناخته شده بود. این خودروها از فناوری خودران وایمو برخوردارند تا بتوانند در ناوگان آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرند.

این خودروی هیبریدی جدید دارای بُرد حرکتی 48 کیلومتر در حالت برقی و 853 کیلومتر در حالت کلی است.

فیات کرایسلر همچنین از سیستم اتصال خودرو نسل چهار Uconnect رونمایی خواهد کرد.

 

رونمایی هیوندا از نمونه اولیه یک خودروی خودران جدید

 

شرکت هیوندا قصد دارد یک نسخه خودران از خودروی Ioniq را معرفی کند.

ویژگی جالب این نسخه ظاهر آن است که شبیه خودروهای معمولی است. بیشتر خودروهای کاملا خودران از حسگرهای مشخصی در بالا یا اطرافشان برخوردارند. نسخه خودران هیوندا شبیه خودروی عادی Ioniq بوده و حسگرهای آن پنهان هستند.

این شرکت ابتدا خودروی خودران Ioniq را در نمایشگاه خودروی لاس‌وگاس در ماه نوامبر معرفی کرد اما قصد دارد دو خودرو را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد.

منبع: زومیت

کد خبر 65483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha