نسل دوم خودروی خودران فورد فیوژن با ظاهری زیباتر معرفی شد

پرشین خودرو:شرکت فورد، مدل فیوژن مجهز به نسل دوم فناوری خودران خود را با ظاهری زیباتر از نسل قبل معرفی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت خودروسازی فورد تا سال ۲۰۲۱ ناوگانی از خودروهای خودران خود را ایجاد خواهد کرد. این شرکت در راستای توسعه‌ی فناوری خودران خود و تهیه‌ی نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های مرتبط با آن، با شرکت‌هایی همچون بلک‌بری وارد همکاری شده است. در حال حاضر، شرکت فورد ده دستگاه خودروی فیوژن هیبریدی در اختیار دارد که به نسل اول از فناوری خودران این شرکت مجهز شده‌اند؛ فورد قصد دارد تعداد این خودروها را با به‌کارگیری نسل دوم فناوری خودران خود، سه برابر کند.

مدل کنونی به مدت سه سال است که در خیابان‌ها تردد می‌کند؛ مجهز به سامانه‌های لیدار، رادار و سنسورهای دوربینی متعددی است و ظاهر عجیبی دارد. اما نسل دوم این سامانه، طراحی بسیار بهتری دارد. مدل جدید فورد فیوژن هیبریدی به ریل‌های سقفی و آینه‌های اضافی در ستون جلویی مجهز شده است. طراحی جدید سنسورها امکان ایجاد ظاهری زیباتر و شکیل‌تر را فراهم آورده است. شرکت فورد در این رابطه اعلام کرده است که این سیستم نه‌تنها کامپکت‌تر و جمع‌و‌جورتر شده است، بلکه نسبت به نسل قبلی خود حساس‌تر است و قدرت تشخیص بالاتری نیز دارد.

همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، کل قالب‌بندی خودرو تغییر کرده و با قطعات جدید جایگزین شده است. شرکت فورد قصد دارد تعداد ۹۰ دستگاه از این مدل را برای آزمایش، راهی جاده‌ها کند.

تمامی خودروسازان به دنبال ایجاد فناوری خودران و الکتریکی هستند. یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت یکپارچه‌سازی کامل این فناوری با خودروها، فشرده‌سازی و ارتقای آن است. شرکت فورد، نسل جدید از خودروی هیبریدی و خودران خود را در نمایشگاه CES و نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت به نمایش خواهد گذاشت.

منبع: زومیت

کد خبر 65488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha