نام موتور سیکلت‌ های وارداتی در جدول ثبت سفارش نیست

پرشین خودرو:در حالی که سایت ثبت سفارش نام دو مدل موتورسیکلت را به عنوان محصولات وارداتی مجاز در سال 1395 اعلام کرده است، اما موتورهای بنزینی گران قیمت در نمایشگاه با پلاک سال 95 آماده استارت زدن هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  طبق اطلاعات سایت ثبت سفارش دو مدل موتورسیکلت در سال 1395 اجازه واردات به ایران را دارند که هر دو مدل موتورسیکلت برقی هستند و اگر با توجه به این آمار واردات موتورسیکلت به کشور  در سالجاری انجام شده باشد، نباید موتورسیکلت بنزینی صفر کیلومتر با پلاک 1395 در کشور وجود داشته باشد.

اما بررسی ها از سطح شهر گواه موضوع دیگری است و موتورسیکلت‌های به روز بنزینی که حتی نامی از آن‌ها در لیست ثبت سفارش نیست به کشور وارد شده است.

 

 


گزارش  از بازار نشان از آن دارد که به روزترین مدل‌های موتورسیکلت با قیمت‌های بسیار بالا  از محدوده 15 تا 300 میلیون تومان با پلاک و شماره‌گذاری سال 1395 به فروش می‌رسد، که شرکت‌های واردکننده تمامی مدعی آن هستند که این شرکت‌ها نماینده رسمی شرکت مادر هستند.

یک مسئول فروش شرکت وارد کننده رسمی موتورسیکلت اتریشی به ایران، به خودروکار، گفت: موتورسیکلت به صورت قانونی به کشور وارد شده و تمام مدل‌های به روز این برند اتریشی در ایران با پلاک 95 و 96 آماده تحویل است.

بررسی‌های خبرنگار خودروکار، در سایت ثبت سفارش گواه از آن است که تعرفه مشخصی برای واردات موتورسیکلت به صورت کامل و آماده استفاده در خیابان های ایران تعریف نشده است و با توجه به قوانین کشور باید این محصولات به صورت جداگانه و به اصطلاح CKD به کشور وارد شود.

پیگیری‌های خودروکار، از فروشگاه مرکزی واردکننده رسمی یک برند ژاپنی در ایران، در پاسخ به این سوال که محصولات در ایران مونتاژ شده است یا خیر؟ گفت: تمام قطعات مصرفی توسط شرکت مادر در مبدا تولید می شود و به صورت جداگانه به ایران صادر شده و در کارخانه مونتاژ می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل قوانین واردات کالا به ایران امکان واردات موتورسیکلت مونتاژ شده و آماده استفاده به ایران وجود ندارد.

در این رابطه محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، به میزان گفت: میزان درخواست برای موتورسیکلت های گران قیمت وارداتی آنچنان نیست و با توجه به قوانین وارداتی کشور، محصولات باید به صورت قطعات جدا ا هم به کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نسبت به چگونگی واردات این محصولات موتوری از اتحادیه پاسخ خواسته که اتحادیه از شرکت های واردکننده درخواست ارسال مدارک واردات خود را داشته است.

منصوری پیش بینی کرد، به نظر می رسد برخی از محصولات موتوری با حجم بالای انجین با نظارت و تائیدیه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی به کشور وارد شده است.

حال با این تفاسیر می‌توان گفت هیچ موتورسیکلتی در ایران به صورت محصول نهایی به ایران وارد نمی‌شود و تمام محصولات در ایران مونتاژ شده است و در نهایت از عمده کشورهای تولیدکننده به نام موتورسیکلت در سطح جهان، می‌توان به اتریش، ایتالیا، کره جنوبی، انگلستان و ژاپن اشاره کرد.

منبع: میزان

کد خبر 65724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha