برخی درصدد تخریب موفقیت خرید هواپیما هستند

پرشین خودرو:یک مقام آگاه با بیان این که عقد قراردادهای خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس موفقیت بزرگی است و برخی در صدد تخریب این موفقیت هستند، گفت: در آینده نزدیک شاهد ورود چند هواپیمای جدید ایرباس به کشور خواهیم بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، این مقام آگاه که خواست نامش اعلام نشود ضمن تکذیب خبر منتشره هواپیماهای مرجوعی و تحویل آن به ایران، اظهارداشت: شرکت های سازنده هواپیما همانند خودروسازان همواره چند فروند هواپیمای بیشتری تولید می کنند تا در زمان مناسب به مشتریان خود تحویل دهند و ایرباس نیز طبق قراردادی که منعقد شده تعدادی از این هواپیماها را تا پایان سال به ایران تحویل خواهد داد.
وی با بیان اینکه در صنعت هوانوردی عده ای علاقمند به خرید هواپیماهای نو نیستند، افزود: هواپیماهایی که قرار است به ایران تحویل شود، تمام تست ها و پروازهای آزمایشی خود را پشت سر گذاشته اند و بدون شک نخستین سرویس مسافری خود را در ایران انجام خواهند داد.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر برخی سایت های خبری داخلی مدعی شده اند دو فروند هواپیمایی که ایرباس در نظر دارد به ایران تحویل دهد، مرجوعی اسپانیایی ها است که آن را به ایرباس پس فرستاده اند و قرار شده این دو هواپیما به ایران تحویل شود.
پیش از این اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در اموربین الملل گفته بود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما) تا پایان امسال هشت فروند هواپیمای جدید ایرباس و ATR تحویل می گیرد.
«براساس قراردادی که با شرکت ایرباس امضا شد، این شرکت تا پایان امسال یک فروند هواپیمای 321 و دو فروند هواپیمای 330 دوربرد به ایران ایر تحویل می دهد.»
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل یادآور شده بود، براساس مذاکرات قبلی با نمایندگان شرکت هواپیماسازی ATR خرید 20 فروند هواپیما از این شرکت قطعی شده است، اما ایران ایر می تواند 20 فروند هواپیمای دیگر از این شرکت زیر مجموعه ایرباس خریداری کند.
فخریه کاشان درباره تامین مالی خرید این هواپیماها یادآورشد: براساس قراردادی که امضا شده، ایران ایر 15 درصد منابع مالی این هواپیماها را تامین و 85 درصد دیگر منابع مالی از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد و با توجه به تمایل شرکت های خارجی مشکلی در تامین منابع مالی این قراردادها نداریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 65741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha