کد خبر 65772
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
فروش هواپیماهای بوئینگ در سال ۲۰۱۶

پرشین خودرو:شرکت هواپیماسازی بوئینگ در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۰ هواپیما کمتر از هدف گذاری خود ثبت سفارش کرده، اما احتمالا همچنان عنوان بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان را برای یک سال دیگر به خود اختصاص داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت بوئینگ اعلام کرد، در سال گذشته میلادی، 748 فروند هواپیما به مشتریان تحویل داده و 668 سفارش جدید برای ساخت هواپیما به ارزش حدود 94 میلیارد دلار (بر اساس لیست قیمت های ارائه شده) دریافت کرده است. این در حالی است که قبلا بوئینگ پیش بینی کرده بود که تقریبا به میزان هواپیمایی که در سال 2016 تحویل می دهد، یعنی بین 745 تا 750 فروند سفارش ساخت جدید دریافت کند.
این میزان تحویل هواپیما توسط این شرکت آمریکایی مستقر در شیکاگو احتمالا بدان معناست که بوئینگ از نظر تعداد تولید از رقیب اروپایی خود ایرباس بالاتر بوده است. ایرباس پیش بینی کرده که در سال 2016 حداقل 670 فرونده واپیمای جدید تحویل مشتریان بدهد.
سرمایه گذاران میزان سفارشات جدید و هواپیماهای تحویل داده شده را معیار سطح تولید و درآمد آینده شرکت های هواپیماسازی می دانند، زیرا شرکت های هواپیمایی بخش عمده پول هواپیماها را در هنگام تحویل هواپیما پرداخت می کنند.
شرکت های هواپیمایی جهان، خرید جت های مسافربری و به ویژه هواپیماهای پهن پیکر را کاهش داده موجب شده اند درصد فروش های جدید بوئینگ به میزان هواپیماهای تحویلی این شرکت در سال 2016 به پایین ترین رقم از سال 2004 برسد.

شرکت بوئینگ اعلام کرده، روزهای پایاننی سال 2016 میلادی بلرای احسانه منیز، مسئول فروش های جدید شرکت، روزهای شلوغی بوده است. این شرکت در فاصله 20 دسامبر تا پایان سال میلادی، 198 هواپیما فروخته که 189 فروند آن به مشتریانی بوده که هویت آنها اعلام نشده است. این فروش ها شامل هواپیماهای فروخته شده به ایران نبوده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 65772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha