برخورد پلیس با موتورسواران درخصوص پوشش پلاک خودروها

پرشین خودرو:رئیس دایره عملیات بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد قاطع با موتورسوارانی که در محدوده طرح ترافیک با حرکت پشت خودروهای فاقد طرح در دور زدن قانون مشارکت می کنند، خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، رئیس دایره عملیات بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد قاطع با موتورسوارانی که در محدوده طرح ترافیک با حرکت پشت خودروهای فاقد طرح در دور زدن قانون مشارکت می کنند، خبر داد.
سروان یاسر غلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: متاسفانه این دست از موتورسواران در ورودی محدوده های طرح ترافیک با چراغ دادن برخی رانندگان متخلف، پشت این خودروها حرکت می کنند تا دوربین های هوشمند موفق به ثبت پلاک آنها نشود.
وی افزود: این موتورسواران بابت پوشش پلاک خودروها از ورودی طرح تا فاصله 30 متری دوربین های نصب شده پلیس از هر خودرو 5 تا ده هزار تومان وجه نقد دریافت می کنند.
سروان غلامی گفت: آنها با این اشتغالزایی کاذب در مناطق طرح ترافیک ، روزانه به فرار جمع زیادی از رانندگان قانون گریز کمک می کنند.
وی با اشاره به رصد 24 ساعته تصاویر این موتورسواران در اتاق مانیتورینگ پلیس افزود: چهره آنان کاملا قابل شناسایی است.

سروان غلامی هشدار داد: افرادی که به پوشش پلاک بویژه مشارکت در این کار اقدام کنند؛ پس از شناسایی به دست ماموران نامحسوس عملیات بازرسی پلیس راهور دستگیر و بعد از جریمه و توقیف وسیله نقلیه به مراجع قضایی تحویل می شوند.
رئیس دایره عملیات بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ادامه اجرای طرح تشدید برخورد با پلاک های مخدوشی و پوششی ، مجازات سنگینی در انتظار این دست از موتورسواران است.

قانون مجازات شش تا یکسال زندان را برای هرگونه پوشش و مخدوش کردن پلاک، جدای از تشخیص انگیزه های خطرناک و مجازات های متناسب با آن، برای ارتکاب این جرم وضع کرده است.

منبع: واحدمرکزی خبر

کد خبر 65774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha