آیا وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو باز هم تکرار می‌شود؟

پرشین خودرو: نمایشگاه‌داران بازار خودرو انتظار دارند دولت طرحی را اجرا کند تا این بار به جای تاثیر در وضعیت شرکت های خودروساز، بر روی بازار خودرو تاثیر مثبت گذاشته و رکود در بازار خودرو را کاهش دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، روز به روز رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده و فعالان این حوزه انتظار دارند تا در زمان کوتاهی دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام ۲۵ میلیون تومانی از بدتر شدن وضعیت رکود بازار خودرو جلوگیری کند.

 نمایشگاه‌داران بازار خودرو انتظار دارند دولت طرحی را اجرا کند تا این بار به جای تاثیر در وضعیت شرکت های خودروساز، بر روی بازار خودرو  تاثیر مثبت گذاشته و رکود در بازار خودرو را کاهش دهد.

بخش خصوصی فعال در بازار خودرو عقیده دارند طر‌ح های گذشته تنها به نفع خودروسازان بوده و برای نمایشگاه‌داران اثر مثبتی در پی نداشته است.

علیرضا پورحسنی کارشناس بازارخودرودر گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو» بیان کرد: دولت‌ ها در کوتاه‌‌مدت با اجرای طرح‌هایی مشابه به وام ۲۵ میلیون تومانی می توانند از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کرده و در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات‌شان همت کنند.

او با اشاره به اجرای طرح وام ۲۵ میلیون تومانی و تاثیر آن روی بازار خودرو تصریح کرد: اجرای این طرح برای شرکت‌ها و کارخانجات خوب بود و خودروهایی که در پارکینگ‌ها دپو شده بود به فروش رفتند. اما نقش دولت برای خارج کردن صنعت خودروسازی از رکود این است که تلاش کند تا خودرو از حالت کالای جانبی خارج شده و به تدریج به صورت یک کالای مصرفی در بیاید.

پورحسنی در خصوص چشم‌انداز بازار خودرو در سال 96 عنوان کرد: در مورد بازار خودرو در سال 96 باید حداقل سه عامل را در نظر گرفت. اول اینکه کیفیت بالای خودروها تاثیر مستقیمی در بازار فروش خودروها دارد و بهتر است خودروسازان این موضوع را در برنامه تولید خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: عامل دوم و مهم در قیمت خودرو نوسانات ارزی است که به صورت مستقیم روی قیمت خودرو تاثیرگذار است وعامل سوم قوانین دولتی حاکم بر قیمت تمام شده خودرو از جمله تغییرات تعرفه گمرکی یا هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه است.

کد خبر 65775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha