خودروهای دیزلی سمی‌تر از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها

پرشین خودرو: آمارجدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خودروهای بزرگ قادرند تا میزان انتشار آلودگی را محدود کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  داده‌های جدید اروپا بر اساس آزمون‌های سخت گیرانه، نشان می‌دهد که میزان آلودگی خودروهای بزرگ و انتشار گاز اکسید نیتروژن به واسطه آنها زیاد است. گزارش جدید محققان هشدار جدیدی برای استفاده از چنین خودروهاییست. اما همین گزارش به مقامات اجرایی هشدار می‌دهد که سخت گیری‌های جدیدی را برای خودروهای دیزلی اجرایی کنند. چرا که این خودروها 10 برابر بیشتر از غول‌های حمل و نقل آلودگی ایجاد می‌کنند.
خودروهای دیزلی سمی‌تر از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هستند

اکسید نیتروژن هرساله مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر در اروپاست. بخشی از این آلودگی سمی به دلیل وجود خودروهای دیزلی ایجاد می‌شود که اکثر آنها 6 برابر میزان تست شده در آزمایشگاه‌ها آلودگی نیتروژنی تولید می‌کنند. پس از رسوایی دیزلی فولکس‌واگن اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت، اما فعالان سیستم حمل و نقل پاک از ناکافی بودن اقدامات و اصلاحات در این عرصه همچنان شاکی‌اند.

براساس گزارش‌های جدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک (ICCT) نتایج جالبی از مقایسه آلودگی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با خودروهای دیزلی به دست آمد. انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک گروه تحقیقاتی که نقش کلیدی را در افشای تقلب گسترده فولکس‌واگن بازی کرد.

این گروه تحقیقاتی کشف کرد که خودروهای سنگین در دانمارک و فنلاد حدود 210 میلی‌گرم اکسید نیتروژن را به ازای هر کیلومتر تولید می‌کنند. این در حالیست که مدرن‌ترین خودروهای دیزلی با بالاترین استانداردهای "یورو 6" 500 میلی‌گرم دی‌اکسید نیتروژن را به ازای هر کیلومتر تولید می‌کنند. البته باید در نظر داشت که اتوبوس‌ها و کامیون‌ها موتورهای بزرگتری داشته و به ازای هر کیلومتر دیزل بیشتری مصرف می‌کنند. تمامی این آمار در کنار هم حکایت از تولید 10 برابری اکسید نیتروژن توسط خودروهای دیزلی جدید دارند که در مقیاسی کوچک ساخته شده و وزن و موتور کوچک‌تری دارند.

آمارجدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خودروهای بزرگ قادرند تا میزان انتشار آلودگی را محدود کنند. تغییر در آزمون خودروها در اتحادیه اروپا از ماه سپتامبر گذشته آغاز شده است. این روند سخت‌گیرانه بوده تا نتیجه واقعی‌تری از رانندگی روی جاده‌ها ایجاد شود.

منبع: عصرایران

کد خبر 66081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha