‌خودروهای بالای 10 سال باید از رده خارج شوند

‌پرشین خودرو: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده تا 8 سال آینده 70 درصد نوجوانان دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

ب‌ه گزارش «پرشین خودرو»، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند ، اظهار کرد: در تمام دنیا برای جلب مشارکت‌های عمومی در راستای موضوعات مربوط به حفاظت محیط زیست و تأمین زندگی سالم جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادینی تعیین شده است که در این روزها افراد یک موضوع خاص را یادآوری می‌کنند.

وی با اشاره به روز ملی هوای پاک گفت: این روز در کشورهای مختلف با عناوین متفاوت نامگذاری شده و اقدامات خوبی جهت تنویر افکار عمومی در آن انجام می‌شود.

فتحی بیرانوند به برنامه‌های ویژه این روز در استان اشاره کرد و افزود: قرار است سه‌شنبه همین هفته روز بدون خودرو را با برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری پیگیری کنیم و در ادامه از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: شهر خرم‌آباد متأسفانه خودرومحور است و گره‌های ترافیکی زیادی دارد. همچنین اغلب روزهای سال ریزگردی به آن وارد نمی‌شود اما مشکل آلودگی داریم که اگر فرهنگ دوچرخه‌سواری جا بیفتد، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود 171 هزار خودروی پلاک 31 در استان وجود دارد و 30 درصد پلاک‌های دیگر در شهر تردد می‌کنند که حدود 200 هزار خودرو می‌شوند. خودروی بالای 10 سال می‌بایست از رده خارج شوند اما متأسفانه در اینجا خودروهای فرسوده زیادی وجود دارد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: هم اکنون خرم‌آباد شهر گردشگری تعیین شده و گردشگر باید با ورود به آن احساس آرامش کند. توریست فرهنگی و طبیعی به این استان وارد می‌شوند و باید جلوه‌های طبیعی آن را ببینند.

وی با اشاره به عوارض استفاده از خودرو بیان کرد: کم‌تحرکی به خاطر استفاده از خودرو منجر به بروز بیماری‌های غیرواگیردار مانند دیابت و چاقی می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده تا 8 سال آینده 70 درصد نوجوانان دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 66306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha