کد خبر 66342
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
توجه تویوتا به فناوری جدید

پرشین خودرو:تویوتا موتور که معمولا به عنوان خودروساز محافظه کاری شناخته می شود، توجه فزاینده به استارت آپ های فناوری پیدا کرده است.

به گزارش «پرشن خودرو»، این خودروساز ژاپنی در ۱۵ استارت آپ فناوری از طریق صندوق ۳۱۰ میلیون دلاری خود که ۱۴ ماه پیش راه اندازی شد، سرمایه گذاری کرده است تا همگام با موج خودروهای متصل و روباتیک حرکت کند.

به گفته منابع آگاه در تویوتا، توجه غیرمتعارف به شرکتهای فناوری از شرکتهای تاکسی یاب آنلاین تا آنتن‌های ماهواره ای صفحه تخت و روباتهای خانگی، منعکس کننده ضرورت فوری است که آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا برای همگام ماندن در نوآوری در زمینه رانندگی اتوماتیک و هجوم رقیبان فناوری مانند گوگل احساس می کند.

تویودا در اواخر سال ۲۰۱۵ با شوهی آبه، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری اسپارکس و شرکت سومیتومو میتسویی بانکینگ، یک صندوق راه اندازی کرد. این صندوق به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار، ۱۹ سرمایه گذار دارد و به طور متوسط پنج تا ۱۰ میلیون دلار در شرکتهای فناوری مختلف سرمایه گذاری کرده است.

به گفته تاکاکی دیمیچی، مدیر مدیریت دارایی اسپارکس که بر صندوق مشترک با تویوتا نظارت دارد، نخستین اولویت سرمایه گذاری این صندوق، یافتن شرکتی با برتری فناوری است. کلید واژه، خدمات جدیدی است که با اتصال همه دستگاه‌ها به اینترنت در عصر اینترنت اشیا، ظهور پیدا می کنند.

تویوتا در گذشته به تنهایی در استارت آپهای فناوری سرمایه گذاری کرده که شامل یک سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در شرکت خودروسازی برقی تسلا موتورز بوده است اما این سرمایه گذاریها همیشه مثمرثمر نبوده است.

بخشهایی که صندوق سرمایه گذاری مشترک هدف قرار داده است، متعدد هستند و از سوی دیگر، تویوتا تنها شرکتی نیست که به اهمیت فناوریهای جدید واقف است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، شماری از خودروسازان از جمله جنرال موتورز و فولکس واگن به خدمات خودرو مانند برنامه های تاکسی یاب آنلاین رو آورده اند. هوندا هم سرگرم مذاکره برای اتحاد یا یک واحد خودروی خودران است که از گوگل جدا شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 66342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha